اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رودبار:

فاز نخست طرح احرار در رودبار به اتمام رسید

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: طرح احرار دارای 60 حلقه چاه و چهار هکتار از اراضی زیر پوشش است که در فاز اول تسطیح و لوله‌گذاری انتقال آب، یک هزار و 500 هکتار آن اجرا شده است.

فاز نخست طرح احرار در رودبار به اتمام رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمدعلی سیفی امروز در حاشیه افتتاح پروژه تجهیز و نوسازی یک هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان رودبار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پروژه تجهیز و نوسازی این اراضی با اعتبار 2.5  میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار دارای 76 هزار هکتار مزارع زراعی و کشاورزی است، افزود: این شهرستان در زمینه تولید دانه‌های روغنی کنجد رتبه اول کشور را کسب کرده است.

سیفی با بیان اینکه این شهرستان در زمینه پرورش شتر نیز با دارا بودن 6 هزار و 400 نفر شتر رتبه اول استان کرمان را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: همچنین در زمینه تولید گندم رتبه اول و تولید ذرت رتبه دوم جنوب استان را به دست آورده است.

وی ابراز داشت: طرح احرار دارای 60 حلقه چاه و چهار هکتار از اراضی زیر پوشش است که در فاز اول تسطیح و لوله‌گذاری انتقال آب، یک هزار و 500 هکتار آن اجرا شده است.

سیفی با اشاره به اینکه در طرح آبیاری تحت فشار، شهرستان رودبار بیشترین میزان را در جنوب استان کرمان به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 500 هکتار از مزارع به سیستم تحت فشار مجهز شده‌اند.

وی گفت: با توجه به اهمیت استفاده صحیح از منابع آبی کشور با توجه به خشکسالی‌های اخیر با همکاری دولت و مجلس یک هزار و 200 میلیارد تومان به تجهیز و نوسازی مزارع در کل کشور اختصاص یافته است.

سیفی خاطرنشان کرد: همچنین هزینه آبیاری تحت فشار که در گذشته 50 درصد توسط کشاورز و 50 درصد توسط دولت پرداخت می‌شد در حال حاضر با توجه به ضرورت استفاده صحیح از آب، 85 درصد آن توسط دولت و 15 درصد نیز توسط کشاورز تأمین می‌شود.

وی اذعان داشت: در سال گذشته اعتبارات بخش آب و خاک 9 میلیارد تومان، اما در سال جاری 32 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول