اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر صنایع عراق:

عراق با تبریز معامله می‌کند/ تولید تبریز با کیفیت‌تر از ترکیه است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنایع عراق گفت: محصولاتی که در تراکتورسازی ایران تولید می‌شود از محصولات وارداتی ترکیه‌ای بسیار باکیفیت‌تر بوده و مورد توجه ما قرار گرفته و به احتمال زیاد با این شرکت وارد معامله می‌شویم.

عراق با تبریز معامله می‌کند/ تولید تبریز با کیفیت‌تر از ترکیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مکی عجیب‌ حمود در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: کشور عراق سال‌ها در زیر سایه حکومت‌های دیکتاتوری بود اما مردم این کشور امروز می‌خواهند بر اساس سیاست‌های خود حرکت کنند و در این راستا ما به کشور ایران نه به‌عنوان یک همسایه بلکه به عنوان یک دوست و برادر نگاه می‌کنیم.

وی با ابراز علاقه نسبت به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشورهای زیادی از جمله چین و ژاپن برای گسترش همکاری با عراق اعلام آمادگی کرده‌اند، ولی دولت و ملت عراق علاقه زیادی برای ایجاد رابطه با ایران دارند.

حمود گفت: 260 شرکت صنعتی در زیر مجموعه وزارت صنایع عراق فعالیت می‌کنند و اکثر آنها از کوتاه نگری سران رژیم سابق متضرر شده‌اند.

وی اضافه کرد: جهت‌دهی کشور ما بعد از سال 2008 و رسیدن به حالت عادی تغییر یافته و سیاست وزارتخانه صنایع عراق بر این است که روابطش را با شرکت‌های مختلف به خصوص شرکت‌های ایرانی گسترش دهد.

حمود گفت: شرکت‌ها و کارخانه‌های آذربایجان‌شرقی در سطح بالایی قرار دارند و ما در پی آن هستیم روابط خود را با آنها گسترش دهیم و در این خصوص پس از بازگشت به بغداد تصمیمات جدی گرفته خواهد شد.

معاون وزیر صنایع عراق عنوان کرد: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای ما فراموش نشدنی است و ملت عراق احترام خاصی به ایران و ایرانیان دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از تراکتورسازی ایران گفت: این شرکت و محصولات آن در سطح بالایی قرار دارد و به احتمال زیاد با این شرکت وارد معامله خواهیم شد.

وی اضافه کرد: محصولاتی که در تراکتورسازی ایران تولید می‌شود از محصولات وارداتی ترکیه‌ای بسیار با کیفیت‌تر بوده و مورد توجه ما قرار گرفته است.

حمود گفت: کشور ما بنا به سیاست‌های غلط رژیم سابق بدهی‌های زیادی دارد که امیدواریم با همکاری کشورهای دوست بتوانیم این بدهی‌ها را پرداخته و گام در راه توسعه عراق برداریم.

قائم مقام وزیر صنایع عراق را در سفر به آذربایجان‌شرقی جمعی از مدیران عامل شرکت‌های فنی و مهندسی عراق همراهی کردند.

انتهای پیام /ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول