اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 9 ربیع‌الاول

‌علمی کاربردی میراث فرهنگی‌ قم میزبان مهدی‌یاوران است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: میزبانی دانشجویان «مهدی یاور» علمی کاربردی کل کشور به مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم رسید.

‌علمی کاربردی میراث فرهنگی‌ قم میزبان مهدی‌یاوران است
فرشید یوسفی‌راد امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی اظهار کرد: گردهمایی بزرگ  دانشجویان در راستای تعمیق و گسترش فرهنگ ناب و اصیل مهدویت بین دانشجویان و به منظور گرامی‌د‌اشت روز نهم ربیع‌الاول، با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و حضور دانشجویان و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی از سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش عظیم و معنوی 5 هزار نفری دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کل کشور در قالب «دانشجویان مهدی یاور» به مدت دو روز در مسجد مقدس جمکران قم برگزار می‌شود.

معاون آموزشی مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: در این بین سهمیه 200 دانشجو به دانشگاه علمی کاربردی کشور با میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی صنایع دستی استان قم انجام می‌شود.

یوسفی‌راد خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، روز نهم ربیع‌الاول به نام روز «دانشگاه، مهدویت و انتظار» نام‌گذاری شده است و هر ساله این روز در دانشگاه‌های کشور گرامی داشته می شود و دانشجویان آغاز ولایت امام عصر(عج) را جشن می‌گیرند.

وی با اعلام زمان دقیق حضور دانشجویان علمی، کاربردی در این گردهمایی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه 12 بهمن ماه و مصادف با نخستین روز از دهه مبارکه فجر، نخستین گروه از این دانشجویان به تعداد 4 هزار نفر در 313 گروه 14 نفره در این گردهمایی حضور به هم رساندند.

معاون آموزشی مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تصریح کرد: در روز بعد، تعداد هزار نفر دیگر از دانشجویان به این تجمع خواهند پیوست که دانشجویان علمی کاربردی، روز پنج‌شنبه، 13 بهمن ماه، در مسجد مقدس جمکران قم به خیل عظیم و معنوی دانشجویان مهدی یاور خواهند پیوست.

یوسفی‌راد حضور اساتید و سخنرانان مرتبط با موضوع مهدویت و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(س)‌ را بخشی از برنامه‌های این همایش عنوان کرد و افزود: به دلیل همزمانی با دهه فجر و سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان در فضایی معنوی و در مسجد مقدس جمکران با آرمان‌های انقلاب، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق خواهند کرد.

به گفته وی، با هماهنگی امور فرهنگی دانشگاه جامع علمی، کاربردی واحد استانی و میزبانی مرکز صنایع‌دستی قم، تمام تدابیر لازم به منظور حضور هرچه باشکوه‌تر دانشجویان این دانشگاه اتخاذ شده است.

معاون آموزشی مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: با توجه به تعداد بالای دانشجویان علمی، کاربردی متقاضی شرکت در این همایش و با عنایت به محدودیت سهمیه اعلام شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، برخی از دانشجویان موفق به شرکت در این همایش نشده‌اند.

یوسفی‌راد عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مسئولان مرکز علمی، کاربردی صنایع‌دستی و سازمان اتوبوسرانی، شهرداری قم و سایر سازمان‌های ذی‌ربط، کاروان فرهنگی دانشجویان برادر و خواهر علمی کاربردی کشور به صورت مجزا توسط  چند دستگاه اتوبوس روز پنج‌شنبه، 13 بهمن ماه، از محل مرکز به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ج10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول