اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

گسترش روابط آذربایجان‌شرقی با کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی به دنبال گسترش روابط با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آفریقا است و می‌تواند حلقه اتصال ترکیه به این حوزه باشد.

گسترش روابط آذربایجان‌شرقی با کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با استاندار مرسین ترکیه و هیئت اقتصادی این کشور، اظهار کرد: رسالت تاریخی استان آذربایجان‌شرقی و قابلیت‌های بالای این استان در کنار ظرفیت‌های اقتصادی استان مرسین ترکیه می‌تواند معامله پرسودی را برای اهل صنعت و تجارت فراهم کند.

وی با اشاره به ارتباط گسترده آذربایجان‌شرقی با استان‌های مختلف ترکیه افزود: ارتباط با استان مرسین نیز فرصت جدیدی برای آذربایجان‌شرقی است و ما نسبت به گسترش مناسبات امیدوار هستیم.

بیگی با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی در زمینه روابط خارجی و قابلیت‌های صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل و علمی و دانشگاهی یکی از مراکز مهم کشور است و بخش قابل توجهی از صنعت کشور در انحصار این استان قرار دارد.

وی سهم استان از صادرات غیرنفتی کشور را 10 درصد عنوان کرد و افزود: این ویژگی‌ها آذربایجان‌شرقی را از یک استان معمولی متمایز می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به سفر اخیر خود به کشور عمان در ترکیب هیئت اقتصادی جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی به دنبال گسترش روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا است و می‌تواند حلقه اتصال ترکیه به این حوزه باشد ضمن این که ما نیز می‌توانیم از طریق ترکیه به اروپا متصل شویم.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول