اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد:

شهادت اثرگذارترین عامل تداوم انقلاب است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: راه ایمان، جهاد و شهادت راه سرافرازی ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران و مهم‌ترین عامل خنثی‌سازی و شکست توطئه‌های دشمنان و تداوم انقلاب، است.

شهادت اثرگذارترین عامل تداوم انقلاب است
مرزبان کریمی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: بر اساس تقویم انقلاب دومین روز از ایام الله دهه فجر به نام  انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت نامگذاری شده است.

وی ایمان، جهاد و شهادت را از برجسته‌ترین ارزش‌های دینی و اسلامی تبلور یافته در انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: ایمان است که آدمی را به اطاعت از خدا و دوری از گناه سوق می‌دهد.

کریمی ایمان را پیوند قلبی و گفتار زبانی و عمل با اعضا و جوارح بدن خویش تعریف کرد و افزود: ایمان است که آدمی را به تقوا و پرهیزکاری و تسلط بر نفس می‌کشاند و نهایتاً مؤمن اهل هجرت و جهاد و شهادت است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز محصول ایمان، جهاد و شهادت است، این انقلاب دینی هم در آغاز و هم در دوران شکوهمند دفاع مقدس و هم اینک وام دار ایمان، جهاد و شهادت است.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی، انقلابی واقعی کسی است که مؤمن، جهادگر و شهادت طلب باشد و در راه تحقق اهداف و آرمان‎های انقلاب و نظام مقدس اسلامی دارای اندیشه، منش و اهداف و آرمان‌های عاشورایی و کربلایی باشد.

کریمی جهاد فی سبیل الله را از برجسته‌ترین ارزش‌های موجود در دین اسلام دانست و گفت: در قرآن کریم مفاهیم «ایمان، جهاد و شهادت» و «ایمان، هجرت و جهاد» با هم به کار رفته‌اند، چراکه انسان از نظر قرآن موجودی است وابسته به ایمان که برای نجات ایمان خود و جامعه هجرت می‌کند و در مسیر این هجرت سرانجام جهاد را انتخاب می‌کند.

وی با اشاره به خطبه 27 نهج‌البلاغه با بیان اینکه امام علی(ع) جهاد را لباس تقوا دانسته است، گفت:  بنابراین مؤمن جهادگر اهل تقوا بلکه با تقواترین است و سرانجام اینکه جهاد از نگاه علی(ع) سپر مطمئن خداست پس اگر روحیه مسلمین روحیه جهاد باشد هیچ ضربه‌ای بر آنها کارگر نخواهد بود.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه تنها در سایه جهاد است که جامعه به عزت می‌رسد، بر مشکلات غلبه می‌کند و صاحب بصیرت می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران از همان روزهای آغاز با شهادت و شهادت طلبی با جهاد و ایثار و ایثارگری همراه و قرین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ملت بزرگوار ایران در اوج ایمان و جهاد و شهادت طلبی و ایثار و سلحشوری خود بود که توانست برای همیشه طومار حکومت ننگین طاغوت را در هم پیچیده؛ حکومت اسلامی را بر مبنای رهبری امام خمینی(ره) و خواست عمومی ملت تشکیل دهد.

کریمی تأکید کرد: راه ایمان، جهاد و شهادت راه سرافرازی ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران و مهم‌ترین عامل خنثی‌سازی و شکست توطئه‌های دشمنان و تداوم انقلاب، بوده است.

به گفته وی اصولاً روحیه ایثارگری و شهادت طلبی و به استقبال سختی‌ها و مشکلات رفتن، فلز وجود انسان را خالص و محکم می‎کند، رشد و نمو و بارور شدن وجود آدمی جز در صحنه سختی‌ها و گرفتاری‌ها و مقابله با شدائد و مواجهه با مشکلات حاصل نمی‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هیچ چیزی به اندازه ناز پروردگی و تنعم در سستی روحیه و فساد اخلاق و تضعیف شخصیت انسان مؤثر نیست، گفت: این است که در مکتب حیات بخش اسلام، ایثار و شهادت و به استقبال مشکلات و سختی‌ها رفتن نه تنها تأیید شده بلکه شدیداً مورد تشویق قرار گرفته است به‌طوری که قرآن شهیدان را زنده حقیقی می‌داند و برای مجاهدان و صابران اجر عظیم قایل شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول