اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک توسعه تعاون کشور:

30 میلیون ایرانی عضو تعاونی‌ها هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بانک توسعه تعاون کشور گفت: در ایران از حدود 75 میلیون نفر جمعیت بیش از 30 میلیون نفر عضو تعاونی هستند.

30 میلیون ایرانی عضو تعاونی‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون خراسان‌رضوی، ماشاء‌الله عظیمی، با بیان اینکه از 7 میلیارد جمعیت جهان بیش از 800 میلیون نفر در بخش تعاون عضو هستند، اظهار داشت: در ایران  نیز از حدود 75 میلیون نفر جمعیت بیش از 30 میلیون نفر عضو تعاونی هستند که این نشان دهنده فرهنگ کار جمعی و بهره‌گیری از تعالیم اسلام در بین مردم جامعه است .

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون پس از انقلاب در ایران رشد چشمگیری داشته است، اظهار داشت: رقم 80 هزار تعاونی در زمان شروع به کار دولت نهم، اکنون به 165 هزار تعاونی ارتقاء یافته است و این نشان‌ دهنده توجه دولت به این مقوله است.

رئیس بانک توسعه تعاون کشور سال بین‌المللی تعاون را فرصت بی‌بدیلی در گسترش فعالیت‌های اقتصادی دانست و ادامه داد: در حال‌حاضر حدود 80 درصد اقتصاد ایران توسط بخش دولتی و 20 درصد آن توسط بخش غیردولتی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون در راستای تقویت بخش تعاون تشکیل شده است، گفت: این بانک با ارائه تسهیلات به تعاونگران گام مؤثری در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های بخش تعاون در کشور برداشته است.

رئیس بانک توسعه تعاون کشور بر هدایت مردم به سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های بزرگ و فراگیر تاکید کرد و افزود: سال بین‌المللی تعاون با شعار تعاونی‌ها می‌توانند دنیای بهتری را بسازند و فرصت بی‌نظیری برای نشان دادن توانمندی‌های این بخش در سطح ملی و بین‌المللی است.

عظیمی خواستار تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری بخش تعاون در اتاق تعاون خراسان‌رضوی شد.

در ادامه مراسم سیدجواد رضویان‌راد، دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی اظهار داشت: در پیشرفت نهضت تعاون  همواره دو عامل اندیشه و عمل نقش مؤثری ایفا کرده‌اند.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی گفت: رهنمودهای صاحبان اندیشه و تلاش پیگیر عاملان به تعاون همواره تجارب ارزشمندی را به همراه داشته است.

وی حرکت تعاونی‌ها را بهترین راه دست‌یابی به اهداف توسعه هزاره سوم دانست و ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند در ارتقای سطح زندگی مردم از طریق بهبود وضعیت اقتصادی آنها و تشویق همکاری‌های اجتماعی نقش قابل توجهی داشته باشند.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی از بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های سامان‌ دهنده فعالیت‌های اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: هدف از توسعه بخش تعاون در ممالک در حال توسعه این است که نه تنها به نوسازى شیوه‌هاى کهنه اقتصادى پرداخته شود، بلکه شرایط اقتصادى-اجتماعى عادلانه‌تری نیز برقرار شود.

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران تصریح کرد: تعاونی‌ها به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در طول دو قرن گذشته حضور چشمگیر خود را در تمامی صحنه‌های اقتصادی اجتماعی حفظ کرده‌اند.

رضویان‌راد با اشاره به اینکه  تعاونی می‌توانند بستر مناسبی برای فعالیت و موفقیت کارآفرینان باشند، ادامه داد: کارآفرینان در توسعه و موفقیت تعاونی‌ها نقش بسزایی داشته که این امر خود منجر به گسترش تعاونی‌ها و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی خواستار اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر در ارتباط با فعالیت‌های تعاونی‌ها و معرفی ظرفیت و قابلیت بخش تعاون به عموم مردم شد.

سیدمحمد کریمی رئیس بیمه مرکزی ایران نیز در ادامه این مراسم، بهترین خدمت در جامعه را خدمت به تعاون و تعاون‌گران اعلام کرد و گفت: تعاون ریشه در اعتقادات اسلامی دارد و خدمت به تعاونگران و رفع مشکلات آنان مسلماً پاداش اخروی مضاعفی را به همراه دارد.

رئیس بیمه مرکزی ایران، ادغام وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اقدامی در راستای تقویت بخش تعاون دانست و افزود: باید از این فرصت بهره‌وری لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول