اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد

ساخت 22 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی از ساخت 22 هزار و 386 واحد توسط تعاونی‌های مسکن مهر خبر داد.

ساخت 22 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خلیل محبت‌خواه شامگاه دیروز در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال حاضر 22 هزار و 386 واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها ساخته می‌شود که از این تعداد اسکلت 17 هزار و 302 واحد زده شده و 16 هزار و 647 واحد نیز از مرحله سقف گذر کرده و کار 10 هزار و 827 واحد نیز به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر استان را که توسط تعاونی‌ها ساخته می‌شوند 51 درصد اعلام کرد و گفت: با روند فعلی به برنامه‌های مورد پیش‌بینی نخواهیم رسید و برای جبران عقب‌افتادگی‌ها باید شورای تأمین مسکن استان تصمیمات سریعی را اتخاذ کند.

محبت‌خواه اضافه کرد: دو سال است که در شهرستان پیرانشهر پروژه راکد باقی مانده و همچنان پیشرفت فیزیکی 77 درصد اعلام می‌شود.

وی گفت: در شهر سلماس نیز روند احداث پروژه به کندی پیش می‌رود و میانگین پیشرفت فیزیکی 31 درصد است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی میانگین ماهانه پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان را 1.51 درصد اعلام کرد و عمده دلیل این کار را مشکلات مدیریتی در برخی تعاونی‌ها دانست و گفت: ریز مشکلات تعاونی‌ها احصا شده است و باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت بیشتری نسبت به حل مشکلات تعاونی‌ها اقدام کنند تا شاهد تأخیر در افتتاح واحدهای مسکن مهر نباشیم.

وی در عین حال از تحویل نگرفتن زمین اختصاص داده شده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقاد کرد و گفت: دو هکتار زمین برای احداث مجموعه ورزشی کارگری در شهرک گلمان ارومیه آماده تحویل است اما ماه‌ها پس از این مصوبه هنوز این اداره برای تحویل زمین اقدامی نکرده است.

محبت‌خواه بر زمین ماندن مصوبات شورای تأمین مسکن در برخی اداره‌ها به ویژه در شهرداری ارومیه را از جمله دلایل وقوع ناهماهنگی‌ها برای تأخیر در افتتاح پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: با گذشت شش ماه از مصوبه شورای تأمین مسکن هنوز شهرداری ارومیه نسبت به تحویل زمین یا استقرار کانکس ویژه ناحیه گلمان اقدامی انجام نداده و در برخی پروژه‌ها با وجود تخصیص و پرداخت اعتبار نسبت به آزادسازی محل‌های اعلام شده کاری صورت نداده است.

وی از بی‌تدبیری در شهرداری میاندوآب در اجرای مصوبات وزیر مسکن در پروژه‌های مسکن این شهر نیز خبر داد و گفت: در این شهر بیش از یک میلیارد تومان از تعاونی‌های مسکن مهر عوارض گرفته شده اما با وجود اعلام اعتبار 300 میلیون تومانی از سوی وزیر راه و شهرسازی برای سامان‌دهی ورودیه سایت مسکن مهر هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

محبت‌خواه عدم همکاری بانک‌ها در پروژه صنعتی اعلام شده بوکان را از دیگر مشکلات اعلام کرد و از بانک‌ها خواست طبق مصوبه شورای تأمین مسکن و دستور شخص وزیر این پروژه را صنعتی احتساب کرده و وام 25 میلیونی‌اش را پرداخت کنند و از اعمال سلیقه برای طولانی کردن مسیر اختصاص تسهیلات به جد بپرهیزند.

وی روند احداث پروژه مسکن مهر در منطقه ایثار ارومیه و پیرانشهر را تأخیری و ناسالم عنوان کرد که متعاقب این ابراز دیدگاه شورای تأمین مسکن استان تصمیم گرفت برای ایجاد شتاب در این پروژه‌ها با واقع‌بینی نسبت به تصحیح روند کار تعاونی‌ها با پیمانکاران ورود کرده و بخشی از پروژه را از پیمانکار فعلی در ارومیه بازرس گرفته و قرارداد سه جانبه را در پیرانشهر حاکم کند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی از امکان جایگزین کردن اعضای تعاونی‌هایی که آورده مالی ندارند نیز خبر داد و با اشاره به تخلفات مختلف در برخی تعاونی‌ها گفت: طبق مصوبه و توافقنامه وزارت راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این پس به شدت با متخلفان تعاونی‌ها، پیمانکاران و مهندسان پروژه‌های مسکن مهر برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول