اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

تقویت بخش کشاورزی در کردستان امری ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان خواستار تقویت همه‌جانبه بخش کشاوری در استان شد و گفت: مدیران استان باید با همکاری و تعامل فراگیر بین‌بخشی زمینه سرمایه‌گذاری همه‌جانبه در بخش کشاورزی را فراهم کنند.

تقویت بخش کشاورزی در کردستان امری ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علیرضا شهبازی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان که در سنندج صورت گرفت، اظهار داشت: بخش کشاورزی ظرفیت لازم برای ایجاد تحول در استان را دارد و تلاش برای تقویت این بخش در استان امری ضروری است.

وی افزود: وجود استعدادهای طبیعی و جغرافیایی، نیروی انسانی کارآمد و متخصص، بازار هدف داخلی و خارجی برای فروش محصولات و بسیاری زمینه‌های دیگر لزوم سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه را بیشتر نمایان می‌کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی همواره بخش مهمی از دغدغه‌های مسئولان استان است، تصریح کرد: امیدواریم با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و با ارائه طرح‌های ابتکاری و قابل اجرا زمینه جذب اعتبار و رفع بسیاری از مشکلات این حوزه فراهم شود.

ایجاد اتاق فکر بخش کشاورزی در کردستان

شهبازی ایجاد اتاق فکر در بخش کشاورزی استان را ضروری دانست و گفت: استفاده از نظرات تخصصی افراد تحصیلکرده و با تجربه زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی در سطح استان می‌شود.

وی خواستار ورود بیش از پیش بخش خصوصی به حوزه کشاورزی استان شد و خاطر نشان کرد: بالا بردن سطح صادرات محصولات کشاورزی استان به کشورهای خارجی از جمله حکومت اقلیم کردستان عراق باید به‌صورت هدفمندتری در دستور کار مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی استان قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر سازمان دارای 2 هزار 865 نفر عضو حقیقی با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در رشته‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی است، اظهار داشت: 180 شرکت، 48 واحد فروشندگی سموم کشاورزی و 13 کلینیک گیاه‌پزشکی در این سازمان فعالیت می‌کنند.

به گفته عابد احمدی، این سازمان با فعالیت در زمینه اجرای تعداد 37 طرح و پروژه برای یک‌هزار و 200 نفر از اعضای خود ایجاد اشتغال کرده است.

وی در پایان خواستار عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان در کمیته‌ها، کارگروه‌ها و شوراهای فنی استان شد و افزود: واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری بخش دولتی به اعضا و در اختیار قرار دادن زمین با کاربری آموزشی برای احداث مجتمع آموزشی از دیگر نیازهای این سازمان است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول