اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدای زنگ انقلاب در قزوین طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز ورود افتخارآمیز امام خمینی (ره) در روز دوازدهم بهمن ماه، زنگ انقلاب امروز در تمامی مدارس قزوین به صدا درآمد.

صدای زنگ انقلاب در قزوین طنین‌انداز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مراسمی که به همین مناسبت در دبیرستان پسرانه صدرای قزوین برگزار شد، جعفر حبیبی، مدیر کل آموزش و پرورش قزوین اظهار کرد:  در چنین روز و ساعتی، مردی پا به خاک مقدس ایران قدم نهاد که سیاستمداران و نخبگان جهان از او به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت قرن بیستم نام می‌برند.

حبیبی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره ) فردی بود که مسیر تاریخ را تغییر داد، در رابطه با شخصیت سیاسی ایشان تصریح کرد: همانطور که پیامبر مکرم اسلام (ص) توانست در برابر قدرت‌های زمان خود بایستد امام نیز در برابر دو قدرت زمان خود که همان بلوک شرق و غرب بودند، ایستاد و نام ایران را در جهان پر آوازه کرد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب، ایران کشور وابسته‌ای بود که حق تصمیم‌گیری برای سرنوشت و آینده خود را نداشت و تصمیمات کشور در سفارتخانه‌های بلوک غرب و شرق صورت می‌گرفت اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران توانست به چنان مرتبه‌ای از عزت دست یابد که همگان به آن اذعان دارند و در آینده‌ای نه چندان دور، تأثیرگذاری کشور ایران در زمینه‌های علمی و سیاسی در دنیا بیش از گذشته هویدا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در کشور بیان کرد: امروز جوانان ایران به عنوان چهره‌های درخشان علمی در جهان شناخته شده‌اند در حالی که تا پیش از انقلاب دانشمندان جوان کشور نامی در جهان نداشتند اما علی‌رغم میل دشمنان انقلاب، ایران می‌تواند بر اساس سند چشم‌انداز در سال 1404 به عنوان یک قطب علمی در دنیا مطرح باشد.

حبیبی افزود : ترور دانشمندان جوان هسته‌ای هم به این دلیل صورت می‌گیرد که امریکا از تبدیل شدن کشور ایران به قطب علمی در ترس و هراس است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی دانشمندان کشور ایران 33 است خطاب به دانش‌آموزان گفت: آینده کشور به دست شما جوانان رقم می‌‌خورد بنابراین باید با تلاش خود جهت فتح قله‌های علمی برای ایران اسلامی کوشا باشید. 

مدیر کل آموزش و پرورش در رابطه با چگونگی جایگاه آینده  امریکا در دنیا خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته یک مؤسسه تحقیقاتی در امریکا طی تحقیقی که از سوی دانشمندان آمریکایی صورت گرفت به این نتیجه رسیدند که در 30 سال آینده کشورهای نوظهوری قد علم خواهند کرد که باعث افول کشور امریکا می‌شوند و یکی از آن کشورها ایران است.

انتهای پیام/ش20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول