اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد

افتتاح 5125 واحد مسکونی مهر در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 5 هزار و 125 واحد مسکونی مهر در قالب تعاونی‌های مسکن مهر، خودمالکی و گروه‌های چندخانواری افتتاح می‌شود.

افتتاح 5125 واحد مسکونی مهر در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی عصر امروز در مراسم گرامیداشت نخستین روز از دهه مبارک فجر اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و 25 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده‌اند.

وی افزود: همچنین 7 هزار واحد مسکونی بهسازی شده در مناطق روستایی با اعتبار 636 میلیارد ریال افتتاح می‌شوند.

به گفته این مسئول 775 پروژه در ایام‌الله دهه مبارکه فجر در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود که برای احداث این پروژه‌ها بیش از 8 هزار و 633 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در سال 90 در مقایسه با سال گذشته از نظر ارزش اعتباری در حدود 30  درصد افزایش دارد.

محمودی افتتاح خط 132 کیلوولت سردشت به پیرانشهر، افتتاح 75 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، 85 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب به همراه توسعه 75 کیلومتر شبکه آبرسانی را از جمله پروژه‌های مهم عمرانی آماده افتتاح در دهه فجر امسال عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار همچنین افتتاح کارخانه نورد لوله خاورمیانه با سرمایه‌گذاری 178 میلیارد ریال در ارومیه، بهره‌برداری از طرح‌های عمران شهری به ارزش 172 میلیارد ریال در ارومیه، تامین آب شرب اراضی روستای منطقه قره‌باغ با اعتبار 107 میلیارد ریال و تامین آب شرب واحدهای مسکن مهر شهرک گلمان ارومیه را با 46 میلیارد ریال اعتبار را از دیگر پروژه‌های شاخص آماده افتتاح در دهه فجر امسال عنوان کرد.

وی اظهار داشت: طرح‌های حوزه راه با 115 طرح و اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال، طرح‌های حوزه آب با 310 میلیارد ریال به همراه 235 میلیارد ریال پروژه در بخش کشاورزی از بیشترین بخش‌های افتتاحی در دهه فجر هستند.

به گفته این مسئول ارومیه با 980 میلیارد ریال، نقده با 540 میلیارد ریال، مهاباد با 270 میلیارد ریال، خوی با 192 میلیارد ریال، سلماس با 170 میلیارد ریال به همراه میاندوآب با 140 میلیارد ریال شش شهر استان هستندکه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های افتتاحی ایام دهه فجر را دارا هستند.

محمودی خاطرنشان کرد: امسال 45 درصد پروژه‌های آماده افتتاح در ایام دهه فجر به طرح‌های عمرانی روستایی اختصاص دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول