اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

افتتاح 14273 پروژه در گیلان همزمان با دهه فجر

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از افتتاح 14 هزار و 273 پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و مسکن مهر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.

افتتاح 14273 پروژه در گیلان همزمان با دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی سعادتی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه گیلان با تبریک دهه فجر، انقلاب اسلامی را پدیده‌ای ویژه در جهان توصیف کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی اعجاز بزرگ الهی بوده که توسط امام (ره) پس از قرن‌ها غربت اسلام به نتیجه رسیده است.

وی به ورود امام (ره) به میهن اشاره کرد و افزود: هواپیمای حامل امام (ره) در 12 بهمن سال 1357 روی میلیون‌ها چشم، دل و دست مردم ایران به زمین نشست.

سعادتی با بیان اینکه ابعاد مختلف انقلاب، رویکردهای مردم و شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به برکت اسلام و تلاش‌های امام (ره) به بار نشسته است، تصریح کرد: عناصری از ابتدای انقلاب تلاش کرده‌اند آن را به انحراف بکشانند اما انقلاب مقتدرانه به راه خود ادامه داده و ایده‌های نو را به دنیا عرضه کرده است.

استاندار گیلان انقلاب اسلامی را بر پایه دین، ایمان و خدامحوری دانست و خاطر نشان کرد: امام (ره) به دنیا الگوی جدیدی ارائه کردند.

وی توطئه‌های دشمن را موجب ایجاد انگیزه بیشتر در مردم ذکر کرد و بیان داشت: 230 هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده نشان‌دهنده حمایت بی‌دریغ مردم از انقلاب اسلامی است.

سعادتی با تاکید بر اینکه دنیای استکبار توان مقابله با ملت ایران را ندارد، گفت: امام (ره) دل‌ها را تسخیر کرده و تمام فکرها را به طرف خدا برده است.

 

*اروپایی‌ها تشنه رابطه با ایران هستند

استاندار گیلان هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری را شجاعانه و مدبرانه خواند و ابراز داشت: تهدیدها و تحریم‌ها دلیل درماندگی دشمن است.

وی ایران را از امن‌ترین کشورها پس از 33 سال انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: اروپایی‌ها تشنه رابطه با ایران هستند.

سعادتی با اشاره به اینکه ایران در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی جزو امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، اذعان داشت: مقام معظم رهبری تاثیرگذارترین رهبر جهان هستند ضمن اینکه بهترین مردم جهان را داریم.

استاندار گیلان به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن با نزدیک شدن به انتخابات به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم است.

وی ادامه داد: دولت با تمام توان تلاش می‌کند مشکلات جامعه را برطرف کند و کارآیی نظام را بالا ببرد.

 

*تولید آلبوم موسیقی با اشعار امام (ره) در گیلان

سعادتی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان، تصریح کرد: 33 مسجد مناطق مختلف استان که در دوران انقلاب اسلامی فعالیت گسترده داشتند در دهه فجر سال جاری پلاک‌کوبی می‌شوند.

استاندار گیلان اجرای 16 جشن پیروزی در شهرستان‌های استان را از جمله برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد و اظهار داشت: فرمانداران در هر شهرستان حداقل یک جشن درخشان انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنند.

وی به اجرای ویژه‌برنامه‌ها در مساجد و تولید آلبوم موسیقی با اشعار امام (ره) در دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد 286 برنامه ورزشی و جشنواره‌های داستان کوتاه در این ایام اجرا می‌شود.

 

*افتتاح 14273 پروژه در گیلان

سعادتی از افتتاح 14 هزار و 273 پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و مسکن مهر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و ابراز داشت: بالغ بر 9 هزار و 22 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

استاندار گیلان پروژه مسکن مهر را از ویژگی‌های دهه فجر سال جاری نامید و خاطر نشان کرد: امسال تعداد 12 هزار و 880 پروژه مسکن مهر با هزینه‌ای بالغ بر 257 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تعداد پروژه‌های افتتاحی دهه فجر سال گذشته را یک‌هزار و 334 پروژه عنوان کرد و بیان داشت: تعداد پروژه‌های افتتاحی در سال جاری 10 برابر طرح‌های سال گذشته است.

سعادتی با اشاره به رشد 34 درصدی اعتبارات پروژه‌های افتتاحی دهه فجر نسبت به سال گذشته، یادآور شد: با اجرای این پروژه‌ها تعداد 41 هزار و 63 شغل در گیلان ایجاد می‌شود که از این تعداد 2 هزار و 45 شغل پایدار و دائمی است.

استاندار گیلان تعداد 39 هزار و 18 شغل دیگر را در حین اجرا دانست و اذعان داشت: امسال اتفاق مبارکی در استان اتفاق افتاده است.

وی به طرح‌های افتتاحی عمرانی دهه فجر سال جاری در گیلان اشاره کرد و افزود: حدود 67 مورد بهسازی و آسفالت راه، احداث پل‌های اصلی و عابر پیاده در این دهه به بهره‌برداری می‌رسند.

سعادتی برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد و اظهار داشت: بیش از 60 روستای استان در دهه فجر سال جاری با هزینه‌های بالغ بر 106 میلیارد ریال گازرسانی می‌شوند.

 

*آبرسانی به یک‌هزار روستای گیلان

استاندار گیلان آبرسانی به یک‌هزار روستا در گیلان را از خدمات ارزنده دولت نهم و دهم معرفی کرد و گفت: تعداد 12 هزار خانوار دهه فجر سال جاری در 63 روستای استان با هزینه 151 میلیارد ریال از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

وی احداث و توسعه هشت مدرسه توسط اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان را از پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر سال جاری ذکر کرد و بیان داشت: زیرسازی و روسازی پهنه‌ها و طرح توسعه بندر انزلی در حال اجراست.

سعادتی نصب تجهیزات و امکانات زیربنایی و احیای اراضی در موج‌شکن‌ها را از فعالیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برشمرد و تصریح کرد: بیش از 50 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و فعالیت‌ها به سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول