اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گردشگری باشت خبر داد

آمادگی شهرستان باشت برای استقبال از گردشگران نوروزی

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت از آمادگی این شهرستان برای استقبال و پذیرایی از گردشگران و مهمانان نوروزی خبر داد.

آمادگی شهرستان باشت برای استقبال از گردشگران نوروزی

رحیم خردمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: شهرستان باشت جاذبه‌های تاریخی، باستانی و فرهنگی بی‌‌نظیری دارد که برای معرفی سازماندهی شده آنان در ایام نوروز سال 91 برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت افزود: اثر بی‌نظیر دوگور دوپا در نزدیکی یکی از روستاهای این شهرستان قرار دارد که در نوروز امسال بیش از گذشته این اثر سنگی را معرفی خواهیم کرد.

خردمند با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری از برنامه‌های این اداره در باشت است، عنوان کرد: یکی از آثار بی‌نظیر تاریخی شهرستان باشت دو ستون سنگی معروف به دوگور دوپاست که تاکنون ناشناخته مانده در ایام نوروز به مسافران و فرهنگ‌دوستان معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این ستون‌ها که از سنگ آهک شیری‌رنگ یکپارچه‌ای تراشیده شده‌اند به احتمال فراوان در گذشته آتش‌دان بوده‌اند و در شب، کاروانان و مسافران سرگردان را در مسیر مناسب راهنمایی می‌کردند.

این مسئول در شهرستان باشت ادامه داد: این اثر و ستون‌های سنگی آن تقریباً سالم و همچنان پابرجا هستند و بر بالای تپه‌ای مشرف به دو روستای شوش‌سفلی و ده‌کند قرار دارند.

خردمند خاطرنشان کرد: ستون‌های این اثر باستانی در فاصله 50 سانتی‌متری از هم قرار دارند که ستون شرقی دو متر و ستون غربی 190 سانتی‌متر است.

وی ابراز داشت: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا میزبان و پذیرای خوبی برای انبوه مهمانان نوروزی در این شهرستان باشیم.

خردمند با قدردانی از همکاری‌های مدیریت ارشد گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بدون شک با برنامه‌ریزی‌های انجام شده گردشگران بیشتری در قیاس با سال‌های قبل به این استان خواهند آمد و از جاذبه‌های زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان باشت دیدن می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از یاسوج، اثر تاریخی دو گور دوپا یکی از یادگاران دوره ساسانی در شهرستان باشت است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول