اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

اعجاز امام خمینی تاسیس حکومت اسلامی بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: تاسیس حکومت اسلامی اعجاز امام خمینی(ره) و هدیه خداوند متعال به مردم ایران بود.

اعجاز امام خمینی تاسیس حکومت اسلامی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر که با حضور دانشجویان مهدی یاور از سراسر کشور، نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(عج) اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم همواره در حال عبور از مسیری هستند که در آن توجه به خداوند متعال و اهل بیت(ع) روز‌به‌روز در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: تاسیس حکومت اسلامی توسط امام خمینی(ره) که با حضور یکپارچه مردم صورت گرفت، موجب تحول روحی عظیمی در جامعه شد که امروز حفظ، حراست و ترویج این مکتب دینی و ولایی وظیفه اصلی ما است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه آمیختگی معنویت و سیاست در منش امام خمینی(ره) وجود داشت، خاطرنشان کرد: سخن امام خمینی، سخن اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام بود و به مسئولان وقت همواره یادآوری می‌کرد که در مسیر ثقل حرکت کنند.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی از همان روزهای نخست تا به امروز همواره مورد تهاجم بیگانگان و توطئه‌های دشمنان قرار گرفته است که با وجود همه فعالیت‌های آنان، به لطف و عنایت خدا و استقامت، شهامت و ولایتمداری مردم انقلابی ایران شاهد پیشرفت روزافزون عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سعیدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مهم‌ترین وظیفه خود را حفظ و اجرای حدود الهی قرار داده بود عنوان کرد: امام خمینی(ره) در راه حفظ ارزش‌های اسلامی هیچ هراسی از غرب و کفر جهانی نداشت.

* عدالت اجتماعی جهانی مهم‌ترین دغدغه امام خمینی(ره)

وی ادامه داد: عدالت اجتماعی و محدود نبودن نهضت و حکومت الهی به کشور ایران نیز از مهمترین دغدغه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) مخاطب خود را همه مردم جهان قرار داده بود، گفت: بازتاب این رویکرد امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه باید به فکر همه انسان‌های ستم دیده بود، در سراسر جهان و بخصوص در جنبش‌های اسلامی اخیر کاملا محسوس و مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد و اعتماد صادقانه امام خمینی(ره) به مردم ایران از دیگر مولفه‌های مهم در پیروزی نظام اسلامی بود.

سعیدی بیان کرد: نمود نقش و قدرت مردم در یاری حضرت امام(ره) و نظام اسلامی را می‌توان در تشکیل حکومت اسلامی و در تقابل با تحریک‌های قومی دشمن، توطئه‌ها و فتنه‌های داخلی، جنگ تحمیلی، منافقین و فتنه 88 دید.

وی تصریح کرد: دلیل حضور و نقش بی‌بدیل مردم در همه عرصه‌ها و در دفاع از نظام اسلامی، آزادی و عزتی است که امام خمینی(ره) و پس از آن رهبر معظم انقلاب خواستار آن بودند و هستند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: نگاه خاص و ویژه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به جوانان نیز از اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه درآستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم افزود: حضور و توجه اقشار مختلف مردم به مسئله انتخابات مانع تضعیف نظام اسلامی و مقابله با برنامه‌های توطئه‌آمیز دشمنان است.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول