اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه درکنگره امام رضا (ع):

اهل بیت (ع) محور وحدت و همبستگی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه در کنگره ملی امام رضا (ع) گفت: اهل بیت (ع) محور وحدت و همبستگی شیعه و سنی هستند.

اهل بیت (ع) محور وحدت و همبستگی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماموستا ملا قادر قادری در کنگره ملی علمی، فرهنگی امام رضا (ع) که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در عصر امروز با توجه به اینکه کفار علیه ملت ایران اجماع کرده‌اند وحدت، بیداری مسلمین است.

وی تصریح کرد: اهل بیت محور وحدت و همبستگی هستند و اهل سنت و مردم کرد‌زبان وابستگی به اهل بیت را افتخار خود می‌دانند و در بین عوام‌الناس نیز این اعتقادات وجود دارد.

قادری با بیان اینکه سیاسی‌شدن حرکات، گفتار و کردار ما و همچنین تبلیغات سوء دشمن در جنگ نرم باعث افزایش برخی باورهای غلط شده است، تصریح کرد: وحدت را باید سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی حمله آمریکا در عراق و افغانستان را ناشی از عدم وحدت بین مردم این کشورها عنوان کرد و گفت: در این راستا باید قدردان ولایت فقیه و عقلانیت شیعه و سنی باشیم.

امام جمعه پاوه با اشاره به حضور اهل تسنن در کنار مردم کرمانشاه در زمان سفر مقام معظم رهبری یادآور شد؛ در 33 سال گذشته اهل تسنن همواره در کنار اهل تشیع در فراز و نشیب‌های مختلف همراه بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در فقه سنی اگر در سلام نماز بر خاندان پیغمبر درود نفرستیم، نماز باطل است.

امام جمعه پاوه با اشاره به چند تن از علمای اهل سنت در ادوار گذشته تصریح کرد: این بزرگان در مدح ائمه اطهار (ع) سخنان و اشعار فراوانی دارند.

قادری شیخ رضا طالقانی، ملک محمود برزنجی و مولانا خالد نقشبندی را از جمله کسانی برشمرد که در مدح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شعر سروده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه نیز که در این کنگره حضور داشت، اظهار کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که شیعه و سنی در زمان انقلاب در کنارهم بودند و امروز نیز پشت سر ولایت ایستاده‌اند.

جلال منکرسی گفت: ملا قادر قادری،‌امام جمعه پاوه کسی بود که در زمان انقلاب درخط انقلاب و در حال حاضر گام‌های مثبتی را در راستای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی برداشته است.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه در پی اختلاف‌افکنی در بین شیعه و سنی بوده، تصریح کرد: برگزاری کنگره امام رضا (ع) و حضور برادران اهل سنت باعث یاس و ناامیدی دشمنان و از بین رفتن اختلافات قومی و همچنین خنثی شدن توطئه دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول