اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری

تمام کالاهای وارداتی تحت پوشش استاندارد اجباری قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: تا پایان سال‌‌جاری، تمام کالاهای وارداتی به کشور تحت پوشش استاندارد اجباری قرار می‌گیرند.

تمام کالاهای وارداتی تحت پوشش استاندارد اجباری قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد نظام‌الدین برزگری شامگاه جمعه در نشست خبری به مناسبت برگزاری آزمون کارشناسان استاندارد در خراسان‌رضوی اظهار داشت: این اقدام با هدف ورود کالاهای با کیفیت و جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات بی‌کیفیت به کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به قوانین جدید استاندارد در کشور افزود: این قوانین نیز راهی برای پیشروی مناسب در این مسیر است.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با بیان اینکه در این مسیر باید ارگان‌هایی چون سازمان توسعه تجارت، گمرک ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز همکاری‌های لازم را انجام دهند، تصریح کرد: کاهش در زمان ترخیص کالا پشت درهای گمرک و هم‌چنین صرف هزینه‌های کمتر در این زمینه از دیگر مزایای این طرح بزرگ است.

وی توضیح داد: در همین راستا این طرح در اسفندماه سال‌جاری اجرایی شده و در حال حاضر بر روی روند عملیاتی شدن آن

بحث‌هایی مدنظر است.

برزگری ورود به عرصه ارتقای استانداردها در حوزه خدمات را از جمله مهم‌‌ترین و اساسی‌‌ترین اقدامات در این زمینه توسط سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا خدماتی چون خدمات هتلداری یکی از زیرمجموعه‌های این طرح است.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 2 هزار سردخانه بالای یک هزار تن در کشور وجود دارد، ابراز داشت: در این حوزه نیز می‌توان کارهای زیادی را برای ارتقای استاندارد در حوزه خدمات انجام داد.

رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تاکید کرد: هم‌چنین در این زمینه بیش از یک صد و 20 پروانه استاندارد مهدکودک صادر شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که علامت استاندارد علامت اطمینان به کیفیت کالاهای مختلف است، اعلام کرد: در همین راستا سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران توجه بسیار زیادی را معطوف به این امر مهم در کشور کرده است.

برزگری اظهار کرد: به همین منظور روند استانداردسازی کالاهای مختلف در ایران در طول چندین سال اخیر رشد فوق‌ العاده مناسب و خوبی را شاهد بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: قوانین جدید استاندارد بتواند نقش ارزنده‌ای را در ارتقای کیفیت کالاها داشته باشد‌.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول