اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به پیشرفت 87 درصدی کار ساختمانی دانشکده دندانپزشکی زنجان گفت: این دانشکده در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دو همایش سراسری تا پایان سال جاری در زنجان خبر داد و اظهار داشت: همایش قرآن پژوهی و طب با محوریت ارتقای سلامت از دیدگاه قرآن از دوم تا چهارم اسفند ماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 240 مقاله به دبیرخانه همایش قرآن پژوهی و طب با محوریت ارتقای سلامت از دیدگاه قرآن رسیده است، افزود: مقرر شده است که این مقالات در قالب 25 سخنرانی، 70 پوستر ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خود کشی و رفتارهای مرتبط با آن را دیگر همایش پیش‌بینی شده برای اسفند ماه در زنجان اعلام کرد و ادامه داد: تا کنون 150 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده و قرار شده است که این مقالات در قالب 40 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شود.

وی با تاکید بر کم بودن آمار خودکشی در ایران نسبت به سایر کشورها تصریح کرد: هر چند گروه‌های سنی 15 تا 24 سال مستعد خودکشی هستند ولی موفقیت خودکشی در گروه سنی 40 تا 50 سال بیشتر از رده‌های سنی دیگر است.

سروری با اشاره به اینکه ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است، اضافه کرد: اعزام گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی به مناطق مختلف استان در این راستا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اعزام گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک به سه شهرستان ماهنشان، خدابنده و ابهر در مجموع  260 بیمار را معاینه و با توجه به نوع آسیب بیماران مراجعه کننده موفق به انجام عمل جراحی ترمیمی برای 69 بیمار شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه سفر گروه تخصصی جراحی پلاستیک به شهرستان‌های دیگر هم در دستور کار قرار دارد، افزود: اگر شرایط جوی اجازه دهد این گروه تا پایان سال به دو شهرستان طارم و خرم دره نیز سفر می‌کنند.

وی با اشاره به ابتلای 70 هزار ایرانی به بیماری سرطان به صورت سالانه تصریح کرد: عامل مرگ 30 هزار ایرانی هم ابتلا به این بیماری است.

سروری سرطان را سومین عامل مرگ در ایران دانست و ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به رشد زندگی صنعتی و تغییر الگوهای معیشتی مردم، این روند در آینده به عامل نخست مرگ و میر تبدیل شود.

وی پوست، معده، مری و سینه را به ترتیب سرطان‌های شایع برشمرد و گفت: سالانه بین 600 تا یک هزار نفر در سطح استان زنجان به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که در حدود 250 مورد از این تعداد منجر به مرگ می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از طرح غربالگری سرطان کولورکتال از ابتدای سال آینده خبر داد و تصریح کرد: این طرح در فاز نخست برای افراد فامیل درجه یک بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال اجرا می‌شود.

وی از برنامه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای دادن تخفیف‌های دارویی و همچنین شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار بیمار از آغاز سال جاری تا کنون از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

سروری با اشاره به اینکه آمار سالمندان جامعه روز به روز در حال افزایش است، اضافه کرد: در سال 2050 آمار سالمندان بیشتر از اطفال زیر پنج سال خواهد بود بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات به این قشر از جامعه صورت گیرد.

وی از ارتقای مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به درجه یک خبر داد و گفت: در سال جاری اعتبار قابل توجهی به امور پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به معرفی وب سایت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به عنوان رتبه نخست در بین دانشگاه‌های تیپ دو تاکید کرد: این وب سایت مقام هفتم کشوری را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

وی پیگیری برای راه‌اندازی بیمارستان سوختگی زنجان، پیگیری راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولیعصر(عج)، نصب و راه اندازی واحد سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های امیرالمومنین خدابنده و امدادی ابهر، جذب 40 متخصص جدید برای فعالیت در سطح استان زنجان، اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرسنل درمانی را از جمله برنامه‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برشمرد.

سروری با اشاره به اینکه احداث ساختمان دانشکده دندانپزشکی از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان زنجان است، افزود: این ساختمان در حال حاضر 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: واحد بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ضلع شرقی ساختمان دانشکده دندانپزشکی مستقر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی درباره آمار مبتلایان به بیماری ایدز در سطح استان زنجان گفت: 125 بیمار مبتلا به بیماری ایدز اعلام شده در استان زنجان وجود دارد.

وی بیشترین تعداد بیماران را در سطح استان زنجان مربوط به مرکز استان و کمترین آنها را در شهر ایجرود اعلام و تاکید کرد: تا کنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است.

سروری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اعتراض پرستاران درباره عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری پرسنل درمانی در استان زنجان گفت: این قانون به مرور در استان زنجان نیز عملیاتی می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی دوره تخصصی طب سنتی و اعطای تخصص به پزشکان عمومی در این رشته خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دوره با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون داشتن مجوز اقدام به طبابت کنند برخورد قانونی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تمرکز پزشکان در خیابان سعدی به ویژه سعدی وسط را از مشکلات عمده شهر زنجان دانست و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با کمک استانداری درصدد رفع این مشکل و توزیع پزشکان در مناطق مختلف شهر زنجان و به تبع آن استان است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول