اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان:

78 درصد زایمان‌ها در نهبندان طبیعی است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان با بیان اینکه طی سال گذشته 95 درصد زایمان‌ها در نهبندان به صورت بهداشتی انجام شد، گفت: زایمان‌های طبیعی در این شهرستان 78 درصد است.

78 درصد زایمان‌ها در نهبندان طبیعی است
محمدرضا آذرکیش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در این شهرستان مراقبت‌های پس از زایمان به طور صد‌درصد انجام شده و 31 درصد مراقبت‌های قبل از بارداری نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بارداری بالای 35 سال در نهبندان 12 درصد بوده است، تصریح کرد: بارداری در فاصله کمتر از دو سال در شهرستان 13 درصد است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان اضافه کرد: در این شهرستان طی سال گذشته هیچگونه مرگ و میر مادران را نداشته‌ایم.
آذرکیش ادامه داد: درصد پوشش تنظیم خانواده طی سه سال 89، 88 و 87 به ترتیب 62.13، 66.62 و65.67درصد بوده است.
وی میزان رشد جمعیت در شهرستان را 1.01 درصد عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته تعداد 3 هزار و 443 جلسه آموزشی در نهبندان برگزار شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان اضافه کرد: متوسط تعداد ساعات آموزشی هر پرسنل بهداشتی 21 ساعت و میانگین تعداد ساعات آموزشی هر بهورز در سطح روستاها 52 ساعت بوده است.
آذرکیش میزان مرگ و میر نوزادان طی سال گذشته در نهبندان را 28.35 درصد در هزار دانست و اظهار داشت: این بدان معناست که از هر هزار تولد زنده در شهرستان 28 نفر فوت شدند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان مرگ و میر نوزادان زیر یکسال و زیر پنج‌ سال در شهرستان به ترتیب 41.59 و 49.15 درصد در هزار بوده است، تصریح کرد: مرگ و میر نوزادان به دلیل نارسی 29 درصد در هزار بوده و در این شهرستان مرگ و میر نوزاد به دلیل صدمات زایمان و عفونت تنفسی را نداشتیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان یادآور شد: این آمار و اطلاعات در ارتباط با شاخص‌های بهداشت خانواده این نهاد طی سال گذشته است.
آذرکیش دفع زباله‌ها به صورت بهداشتی طی سال گذشته در نهبندان را 86 درصد عنوان کرد و ادامه داد: همچنین 81 درصد از کارگاه‌های نهبندان زیر پوشش بهداشت حرفه‌ای قرار دارند که این دو مورد از عمده شاخص‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای این نهاد به شمار می‌رود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول