اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی خبر داد

عزل 3 مدیر خراسان‌رضوی به دلیل حمایت از نامزدهای مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: تاکنون سه نفر از مدیران شهرستانی خراسان‌رضوی به دلیل نوعی حمایت و طرفداری از برخی کاندیداهای مجلس از مقام خود عزل شدند.

عزل 3 مدیر خراسان‌رضوی به دلیل حمایت از نامزدهای مجلس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در گردهمایی توجیهی اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات در ستادهای تابعه استان که در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با بیان اینکه به طور کلی دو جبهه در صحنه سیاسی انتخابات پیش‌رو در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در انتخابات پیش‌رو دو جبهه خودی و جبهه مخالفان نظام جمهوری اسلامی در مقابل هم با استراتژی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: هم‌چنین مخالفان نظام نیز به دو دسته کلی مخالفان داخلی و خارجی تقسیم‌بندی شده‌اند.

غفاری با بیان اینکه مهم‌ترین استراتژی مخالفان داخل کشور حضور کم‌رنگ مردم در پای صندوق‌های رای است، خاطر نشان کرد: مخالفان نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور معتقدند که اگر حضور مردم بیش از 35 درصد باشد مردم در آینده به آنها رأی نخواهند داد.

وی ادامه داد: از دیگر استراتژی‌های مخالفان تردید در سلامت انتخابات و شبهه‌افکنی، تبدیل پروسه انتخابات به پروژه‌ای امنیتی و القای نارکارآمدی جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی تصریح کرد: مخالفان نظام در راستای تحریم انتخابات و براندازی نظام جمهوری اسلامی خواستار افزایش فشارها و تحریم‌ها هستند چرا که فکر می‌کنند با افزایش فشارها و تحریم‌ها از سوی غرب، تحریم انتخابات و ناامن‌سازی داخل کشور می‌توانند از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کنند.

غفاری با اشاره به اینکه ترور فیزیکی از دیگر استراتژی‌های مخالفان نظام است، اظهار داشت: مخالفان تلاش می‌کنند که فضایی شبیه سوریه در ایران درست کنند تا ناکارآمدی و فضای ناامن کشور را نشان دهند.

وی ادامه داد: هم‌چنین ایجاد اختلاف قومی و مذهبی، دامن زدن به برخی اختلافات منطقه‌ای و تخریب ستون نظام یعنی ولایت‌فقیه از دیگر استراتژی‌های مخالفان نظام است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی افزود: اخیراً جنبش سبز نیز جزوه‌ای را با عنوان بازسازی اهداف و استراتژی‌های جنبش سبز در گذر دموکراسی منتشر کرده است و در این جزوه به راهکارهای براندازی نظام و چگونگی مخالفت با نظام پرداخته‌اند.

غفاری با بیان اینکه جنبش سبز در ایران خواستار افزایش تحریم‌ها است، اظهار داشت: آنها معتقدند اگر بتوانند قدرت خرید مردم را کاهش دهند می‌توانند در آینده‌ای نزدیک شاهد ریزش نظام باشند.

وی در ادامه با اشاره به استراتژی نظام جمهوری اسلامی در مقابل مخالفان نظام گفت: حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، قانون‌گرایی، امانت‌داری و صیانت از آراء، انتخابی آگاهانه و مجلسی کارآمد از استراتژی‌های نظام در برابر نظام سلطه و مخالفان نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت هیئت‌های اجرایی و بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی 54 هزار و 161 نفر فعالیت می‌کنند که از این تعداد 52 هزار و 547 نفر پای صندوق‌های رأی حضور دارند و 21 هزار و 600 نفر اعضای اصلی پای صندوق‌ها و 12 هزار و 364 نفر اعضا هیئت نظارت در پای صندوق‌های رأی هستند.

غفاری با بیان اینکه مجلس نهم تعیین‌ کننده گفتمان 10 ساله نظام است، ادامه داد: باید وحدت و انسجام را در کشور و به ‌ویژه در خراسان‌رضوی حفظ کنیم که در این راستا جریان‌های فکری و سیاسی به حفظ این وحدت و انسجام باید پیش از گذشته کمک کرده و برای حضور گسترده مردم نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی خطاب به مدیران استان گفت: هیچ مدیری در استان خراسان‌رضوی حق ورود و طرفداری به کاندیداها حتی در زمان مرخصی را ندارد و اگر تخلفی صورت گیرد ظرف یک ساعت عزل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون سه مدیر شهرستانی به دلیل نوعی حمایت و طرفداری از برخی کاندیداهای مجلس از مقام خود عزل شده‌اند.

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول