اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی:

69 درصد مشترکان گاز آذربایجان غربی کم مصرف هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: 69 درصد مشترکان گاز آذربایجان غربی در گروه مشترکان کم مصرف قرار دارند.

69 درصد مشترکان گاز آذربایجان غربی کم مصرف هستند

امیر رضوی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این رقم براساس آخرین آمار استخراج شده در آخرین صورتحساب‌های صادره است.

وی با اشاره به تعداد مشترکان پرمصرف گاز استان، تصریح کرد: 6 درصد مشترکان گاز استان پرمصرف و 25 درصد آنها نیز مصرف متعارف دارند.

این مسئول در ادامه به برخورداری نزدیک به 45 هزار مشترک جدید از نعمت گاز در سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از 44 هزار و 934 مشترک جدید به جمع مشترکان گاز طبیعی استان اضافه شده‌اند.

رضوی خاطرنشان کرد: هم اکنون 34 شهر و 240 روستای این استان از نعمت گاز برخوردارند.

وی با اشاره به برخورداری 98 درصدی خانوارهای شهری و 28 درصد خانوارهای روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی، گفت: تعداد واحدهای صنعتی، مصارف عمده و همچنین جایگاه‌های CNG بهره‌مند از گاز نیز هم اکنون به 477 مورد رسیده است.

این مسئول صرفه‌جویی و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی را عامل افزایش گازرسانی به صنایع استان دانست و اظهار داشت: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها صنایع بزرگ استان از جمله کارخانجات سیمان خاکستری ارومیه، پتروشیمی ارومیه، شهرک صنعتی مهاباد، بوکان، شاهین‌دژ و بخشی از شهرک صنعتی فاز3 ارومیه به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.

رضوی تصریح کرد: اتصال این تعداد واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز، منجر به جایگزینی 64 هزار و 629 متر مکعب در ساعت گاز طبیعی به جای سایر سوخت‌ها و ایجاد ظرفیت بالقوه جایگزینی 135 هزار متر مکعب در ساعت گاز طبیعی در این استان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی، به تفکیک 450 کنتور گاز پس از هدفمندی یارانه‌ها در این استان اشاره کرد و افزود: پس از اجرای این طرح بزرگ اقتصادی 450 متقاضی تفکیک کنتور به این شرکت مراجعه کرده‌اند که با تفکیک کنتور این مشترکان تعداد 840 مشترک جدید به جمع مشترکان گاز طبیعی این استان افزوده شده است.

رضوی گفت: پس از هدفمندی یارانه‌‌ها 9 جایگاه CNG نیز به شبکه گاز متصل شد و هم اکنون عملیات گازرسانی به 12 جایگاه دیگر در دست اجرا است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول