اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز گلستان خبر داد

هوشمندسازی ایستگاه‎های حفاظت در شبکه‎های گازرسانی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز گلستان از هوشمندسازی ایستگاه‎های حفاظت کاتدی در شبکه‎های گازرسانی استان گلستان خبر داد.

هوشمندسازی ایستگاه‎های حفاظت در شبکه‎های گازرسانی گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل هوشمندسازی سیستم‎های حفاظت کاتدی در شبکه‎های گازرسانی این شرکت با رایزنی‌های لازم اقدام به شناسایی متخصصان بومی کرد که در این زمینه مهارت لازم را داشتند.

وی تصریح کرد: با عنایت به تجربه شرکت ساخت و صنعت گلستان در طراحی و نصب سیستم‎های هوشمند توانستیم سامانه مانیتورینگ و کنترل هوشمند ایستگاه‎های حفاظت کاتدی را به صورت پایلوت برای سه ایستگاه در چارچوب دستورالعمل فوق طراحی و به صورت آزمایشی نصب کنیم.

سنگدوینی گفت: بدون تردید این اقدام شروع رویکردی جدید در عرصه به‌کارگیری فناوری‎های نوین است که به موازات استفاده از انرژی‎های نو (فتو ولتائیک) که در حال حاضر برای سه ایستگاه تقلیل فشار گاز استان گلستان استفاده شده می‎تواند به منظور صرفه‎جویی در هزینه‎ها مثمرثمر باشد.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان خاطر نشان کرد: استفاده از سیستم‎های مانیتورینگ و کنترل نیز علاوه بر تعدیل هزینه‎های جاری، دستیابی به اطلاعات و داده‎های مراکز تاسیسات را با سرعت بالا به همراه دارد که می‎تواند در مواقع مقتضی و بحرانی مسئولان امر را برای اخذ تصمیمات مناسب کمک کند.

وی تصریح کرد: پس از گذشت چند ماه از نصب این سامانه تقریباً به اهداف کلی دستورالعمل فوق دست یافتیم و در حال حاضر این سیستم در حال بهره‎برداری است.

سنگدوینی گفت: در این سامانه پارامترهای مورد نظر از قبیل ولتاژ نقطه تزریق، ولتاژ دو سر ترانس، جریان تزریق، دمای روغن و... که به لحاظ کاربردی از اولویت ویژه‎ای برخوردار هستند به وضوح قابل رؤیت است.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: این سیستم بر اساس کنترل پتانسیل نقطه تزریق قابلیت توسعه و هم‌زمان‌سازی ترانس‎های یک محدوده (یک شهر) براساس نمونه‎گیری از ظرفیت شبکه با تعریف محدوده مجاز و آن‌گاه تنظیم ظرفیت نقطه تزریق ایستگاه به ازای مقدار تنظیم شده در سیستم کنترل توسط مسئول مربوطه را دارد.

وی ادامه داد: سطوح دسترسی به سامانه کنترل قابل تعریف است و این سامانه در مواقع بروز اشکال در سیستم و یا قطع برق از طریق ارسال پیامک اطلاع‎رسانی می‎کند، ضمن اینکه دریافت گزارش و اطلاعات مورد نیاز با بازه زمانی تعریف شده و همچنین مشاهده اطلاعات در دو حالت گراف و نرم‎افزار excel و ثبت و ذخیره اطلاعات با توجه به دوره زمانی قابل تنظیم و حتی نمونه‎گیری ظرفیت On ، Off امکان‎پذیر است.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: نظر به اینکه سیستم مذکور فعلاً به صورت آزمایشی نصب و راه‎اندازی شده بنابراین تلاش داریم این دستاورد کاربردی - علمی را ارتقا دهیم.

گفتنی است علاقمندان می‎توانند برای مشاهده پارامترهای مورد نظر به سایت http://gascps.sasg.Ir با کاربری guest و بدون وارد کردن رمز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول