اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان:

درصدد امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی اصفهان تفلیس هستیم

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: در راستای افزایش تعاملات اصفهان با شهرهای دنیا درصدد امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی با شهر تفلیس در گرجستان هستیم.

درصدد امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی اصفهان تفلیس هستیم
حسن نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با افزایش خواهرخوانده‌های شهر اصفهان اظهار داشت: بنای کلی سیاست خارجه، استفاده از ظرفیت‌های اصفهان به عنوان یکی از شهرهای معروف جمهوری اسلامی ایران در حوزه روابط بین‌الملل و ارتباط بین ملت‌ها است و به همین دلیل به تازگی مذاکره‌هایی در راستای افزایش خواهرخوانده‌های اصفهان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مکان‌هایی که برای امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی با شهر اصفهان در نظر گرفته شده، شهر تفلیس گرجستان است، افزود: با توجه به اینکه در استان اصفهان به ویژه در منطقه فریدن و فریدون‌شهر تعدادی از ساکنان از نژاد و تبار گرجی هستند و زبان آنها را نیز به راحتی تکلم می‌کنند، شهر گرجستان برای خواهرخواندگی با اصفهان در نظر گرفته شده است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان تصریح کرد: جمهوری گرجستان نیز در حوزه مشترک‌المنافع و قفقاز جزو کشورهایی است که ارتباط خوب و مؤثری با جمهوری اسلامی ایران دارد، بنابراین ما دنبال امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی میان شهرداران شهرهای تفلیس و اصفهان هستیم.

وی در ارتباط با مزایای منعقد کردن این تفاهمنامه خواهرخواندگی گفت: چنان‌چه این تفاهمنامه عملیاتی شود، موضوعات مختلفی چون جشن‌ها و هفته‌های فرهنگی، تبادل هیئت‌های ورزشی، همکاری‌های دانشگاهی و نصب تندیس‌ها و نمادهای ملی دو کشور و نام‌گذاری‌های خیابان‌ها بین دو شهر اصفهان و تفلیس را در آینده شاهد هستیم.

نوریان در جواب این سؤال که در حال حاضر شهر اصفهان با چه تعداد از شهرهای دنیا عقد خواهرخواندگی دارد، گفت: آمار در این خصوص متناقض است و ما دو عدد 13 و 16 را داریم، اما فکر می‌کنم 13 خواهرخوانده برای اصفهان صحیح‌تر بوده، به دلیل اینکه تفاهمنامه آن در دفتر وزاتخانه امور خارجه در استان اصفهان موجود است.

وی یادآور شد: آخرین تفاهمنامه خواهرخواندگی که شهرداری اصفهان به امضاء رسانده است، با شهر بعلبک در کشور لبنان است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول