اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی از آثار زیان‌بار قاچاق است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: حضور کالاهای جذاب اما غیر فرهنگی قاچاق موجب کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی می‌شود.

کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی از آثار زیان‌بار قاچاق است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمدزمان ابطحی در جمع مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالای شهرستان بیرجند با اشاره به آثار زیان‌بار قاچاق بر کشور در حوزه فرهنگ اظهار داشت: قاچاق اشیای تاریخی که به نوعی بخشی از هویت، تاریخ و تمدن کشورها را تشکیل می‌دهد، می‌تواند ضرباتی جدی را بر پیکره فرهنگ ملی وارد کند.

وی افزود: قاچاق میراث فرهنگی، سیاست فرهنگی دولت را به ویژه در عرصه تولید محصولات فرهنگی با چالش مواجه کرده و حتی سبب شکست کامل آن می‌شود.

*قاچاق کالا و ارز، زمینه‌ساز افزایش بیکاری

ابطحی افزود: گسترش بیکاری به دلیل تضعیف تولید و بروز پدیده‌های ناهنجار اجتماعی بر تبع بیکاری از دیگر مشکلات به وجود آمده به سبب قاچاق بی‌رویه کالا است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی را از دیگر آثار زیان‌بار قاچاق دانست و افزود: حضور کالاهای جذاب اما غیرفرهنگی باعث کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی در سطح جامعه می‌شود.

*قاچاق کالاهای بهداشتی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

وی با اشاره به عدم وجود کنترل ضابطه‌ای روی کالاهای بهداشتی قاچاق ابراز داشت: این امر زیان‌های فراوانی را به بهداشت و سلامت جامعه وارد می‌کند، زیرا هیچ‌گونه ضوابط استاندارد ملی و بهداشتی بر روی این کالاها اعمال نمی‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به بی‌توجهی و ناآگاهی مردم نسبت به کیفیت کالاهای قاچاق گفت: این امر باعث می‌شود که مصرف کنندگان کالاهایی ارزان اما در عین حال بی‌کیفیت را خریداری کنند.

ابطحی افزود: به دلیل کیفیت پایین این سری از کالاها، امکان خروج آنها از گردونه مصرف در اثر کوچک‌ترین اشکال وجود دارد، که میزان اسراف را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی تحمیل هزینه‌های بالا را از دیگر معایب استفاده از کالاهای بی‌کیفیت دانست و افزود: این اجناس به نوعی حالت یک‌ بار مصرف دارند و در صورت ایجاد مشکل، اگر استفاده کننده برای تعمیر به مراکز مورد نظر مراجعه کند، هزینه‌های بالایی را طلب کرده و چه بسا در نهایت مصرف کننده متضرر نیز می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول