اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کامیاران خبر داد

ساماندهی صدور مجوزهای معادن شن و ماسه در کامیاران

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کامیاران گفت: به منظور جلوگیری از تخریب بی‌رویه منابع طبیعی صدور مجوز معادن شن و ماسه شهرستان ساماندهی می‌شود.

ساماندهی صدور مجوزهای معادن شن و ماسه در کامیاران
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌عسگر روحانی عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات معادن شن و ماسه شهرستان کامیاران اظهار داشت: با تصمیم گیر‌ی‌های به عمل آمده تا سال ۹۳ هیچگونه مجوز جدید معدن شن و ماسه در کامیاران صادر نمی‌شود.

به گفته وی در حال حاضر از ۳۵ معدن ثبت شده این شهرستان، ۲۷ معدن فعال است که باید هرچه سریع‌تر بستر ساماندهی آنها فراهم شود.

روحانی با بیان اینکه صدور بدون ضابطه مجوز معادن شن و ماسه در داخل حریم روستاها و شهرهای شهرستان در طول سالیان گذشته مشکلاتی را در پی داشته است به نقش و تاثیر معادن در برطرف شدن بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان تاکید کرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ذیربط باید با تعیین شاخص‌ها و فرایندهای دقیق و مناسب، تمهیدات لازم برای واگذاری معادن به افراد واجد شرایط با رعایت کمترین تنش‌های اجتماعی، آلودگی‌های زیست‌محیطی و حداقل خسارت به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم کنند.

فرماندار کامیاران در پایان به منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی اشاره کرد و گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم هستند و نباید اجازه داد که افراد سودجو مراتع و جنگل‌های شهرستان را تخریب کنند.

انتهای پیام/آ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول