اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای سیستان ‌و بلوچستان:

سالانه 200 میلیون مترمکعب آب در چاه نیمه‌ها تبخیر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: سالانه 200 میلیون مترمکعب آب در چاه نیمه‌های زابل تبخیر می‌شود.

سالانه 200 میلیون مترمکعب آب در چاه نیمه‌ها تبخیر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای سیستان و بلوچستان، محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار داشت: درجه حرارت بالا و همچنین وزش باد در منطقه سیستان موجب شده است تا سالانه 200 میلیون مترمکعب آب از سطح چاه نیمه‌ها تبخیر شود.
وی افزود: از مجموع 650 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سه چاه نیمه سیستان، سالانه 200 میلیون مترمکعب آب تبخیر می‌شود که این رقم معادل یک سوم آب موجود در این سه چاه نیمه است.
مدیر عامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: همه ساله به دلیل وسعت زیاد و میزان تبخیر بیش از حد شاهد کاهش آب به میزان چهار متر در ارتفاع چاه نیمه‌ها هستیم. 
کرمی‌نژاد گفت: به همین منظور و در راستای کاهش تبخیر و جلوگیری از هدر رفت آب در چاه نیمه‌ها، شرکت آبفای استان پروژه مطالعاتی کاهش تبخیر در چاه نیمه‌ها را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: این پروژه در سال گذشته بنا بر ضرورت تعریف شده است و در حال حاضر 80 درصد مطالعات آن به اتمام رسیده است. 
مدیر عامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان افزود: محققان صنعت آب در این پروژه سعی دارند تا با بررسی و ارائه راهکارهای مختلف با حفظ کیفیت از تبخیر آب در چاه نیمه‌ها جلوگیری کنند. 
کرمی‌نژاد با اشاره به اینکه مطالعات تکمیلی این پروژه تا نیمه نخست سال آینده به طول خواهد انجامید گفت: پس از اتمام تحقیقات در صورت موجه شناخته شدن، برای اجرای راهکارهای پیشنهادی تأمین اعتبار می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول