اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

افتتاح 33 پروژه عمرانی میراثی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بهره‌برداری 33 پروژه عمرانی توسط این اداره کل همزمان با فرا رسیدن دهه فجر در سطح این استان خبر داد.

افتتاح 33 پروژه عمرانی میراثی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه‌ها با اعتباری حدود 80 میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: این پروژه‌ها در دو قالب  پروژه‌های بخش دولتی و خصوصی به مرحله اجرا در آمده است که پروژه‌های راه‌اندازی نخستین موزه فرش فارس در خانه تاریخی کریم‌خان فراش (صدق‌آمیز) در شیراز با اعتباری حدود 8 میلیارد و 200 میلیون ریال توسط سرمایه‌گذار و کمک هزینه 300 میلیون ریالی از محل اعتبارات دولتی از جمله پروژه‌های بخش خصوصی است.

وی همچنین افتتاح خانه تاریخی شاپوری به عنوان رستوران سنتی در فاز نخست و گالری و موزه صنایع دستی در فازهای بعدی با اعتبار حدود 20 میلیارد ریال که حدود 10 میلیارد ریال نیز در سال‌های گذشته توسط این اداره کل صرف مرمت این بنا شده است را نیز از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

فعالی افتتاح یک هتل در شهرستان جهرم، با اعتبار 12 هزار میلیون ریال، افتتاح یک مهمان‌پذیر در شهرستان ارسنجان با 6 هزار و 600 میلیون ریال اعتبار و یک مهمان‌پذیر در بخش قائمه کازرون با 4 هزار میلیون ریال اعتبار را نیز از پروژه‌های بخش خصوصی برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: 28 پروژه عمرانی نیز از محل اعتبارات ملی و یا استانی این اداره کل به اتمام رسیده و در این ایام شکوهمند به بهره‌برداری می‌رسند.

فعالی اضافه کرد: این پروژه‌ها با اختصاص حدود 29 میلیارد ریال شامل افتتاح فاز نخست اجرای پروژه ملی آب رکن آباد شیراز با احداث آب‌گذر، پل عابر پیاده و اسکلت ساختمان فرهنگی با اعتبار 14 هزار میلیون ریال، ادامه محوطه‌سازی، آماده‌سازی پارکینگ و فاز دوم طراحی و نقشه‌برداری، برق‌رسانی به کمپینگ، تأمین زیرساخت و بهسازی آبشار مارگون و بهسازی تفرج‌گاه چله‌گاه سپیدان است.

وی ادامه داد: همچنین عملیات آبرسانی به دو مجتمع خدمات رفاهی حسینی و تقوی در محور شیراز - لارستان، تأمین آب امامزاده دوگان فسا، برق‌رسانی به کمپینگ گردشگری سده اقلید، برق‌رسانی به منطقه نمونه گردشگری ارژن، برق‌رسانی به مجموعه گردشگری پارس در صدرا نیز از دیگر این پروژه‌ها است.

این مسئول در ادامه برق‌رسانی به منطقه نمونه گردشگری جویم لارستان و احداث راه دسترسی به این منطقه، احداث راه دسترسی به منطقه نمونه گردشگری بوشیگان کازرون، تکمیل محوطه‌سازی تفرج‌گاه محمد حنفیه بوانات، احداث مجموعه بهداشتی و تکمیل محوطه سازی زیارتگاه امامزاده شاه صفی‌الدین کوهنجان واحداث مجموعه بهداشتی امامزاده شاه رضا شهرستان نی‌ریز را از دیگر پروژه‌های مورد افتتاح در این ایام برشمرد و گفت: همچنین تفرجگاه چشمه قهری استهبان، احداث آب‌نما و آبشار مصنوعی، سنگ فرش و محوطه‌سازی تفرج‌گاه قصر یعقوب خرمبید، بهسازی مسیر پیاده‌روی غار شاپور کازرون از جمله این پروژه‌ها است.

وی همچنین به اجرای ویژه برنامه و جشنواره‌های مختلف فرهنگی توسط این اداره کل در ایام دهه فجر اشاره و بیان کرد: آذین‌بندی ادارات و اماکن و مؤسسات زیر پوشش، حضور بر قبور مطهر شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری نمایش‌های آیینی و سنتی و نمایشگاه در اماکن تاریخی و برگزاری مراسم ویژه جشن پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول