وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مطالبه مقام معظم رهبری است و ایشان تاکید داشتهاند که سیستم آموزش و پرورش برگرفته از فرهنگ اروپا، مخصوصاً فرانسه است و از سوی فکر و اندیشه ما نبوده است.
پایینمحلی با اشاره به اینکه این ساختار، آموزش و پرورش را دچار تغییرات زیادی میکند، تصریح کرد: در این ساختار معلم در بطن آموزش و پرورش است و جایگاه دانشآموز با توجه به تعقل رعایت شده است و مناسبسازی حجم کتب از دیگر برجستگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ابراز داشت: این سند ریشهای، همهجانبه و نظاممند و مبتنی بر آموزههای و حیانی و معارف اسلامی طراحی شده است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین برگرفته از نهضت عاشورای است، ادامه داد: بیش از 600 نفر از فرهیختگان،صاحبنظران و کارشناسان آموزش و پرورش، حوزه علمیه و دانشگاهها در طول پنج سال برای تهیه آن مطالعه انجام دادهاند.
پایینمحلی یادآور شد: بر اساس سند چشمانداز 20 ساله مولفههایی از قبیل مبانی نظری، اهداف و اصول، ماموریتها، چالشها، راهبردها در این سند تدوین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه در تدوین این سند شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت علوم و شورای تخصصی حوزه علمیه قم نقش داشتهاند، تاکید کرد: سیره اهل بیت در این سند بسیار برجسته است و برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص)، ائمه معصومین و آموزهای بنیادین مهدویت است.
وی متذکر شد: همچنین در این سند به قانون اساسی، ولایت فقیه، ارتقای جایگاه نظام خانواده در پیشبرد اهداف تربیت، وطن دوستی، افتخار به ارزشها و سخن و رهنمودهای امام و رهبری توجه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان استمرار فرهنگ اسلامی از طریق ارزیابی آگاهانه و تعامل نقادانه با سایر فرهنگها بر اساس معیارهای اسلام، تقویت شأن حاکمیتی نظام تعلیم و تربیت را از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000