اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر خبر داد

ایجاد مرکز مطالعات زیست‌محیطی شمالغرب کشور در اهر

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از ایجاد مرکز مطالعات زیست محیطی شمالغرب کشور در اهر خبر داد.

ایجاد مرکز مطالعات زیست‌محیطی شمالغرب کشور در اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت منحصر به فرد منطقه ارسباران با جنگل‌های بکر طبیعی، حیات وحش منحصر به‌فرد، تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری با شهرت بین‌المللی، راه‌اندازی این مرکز را در شهرستان اهر فرصتی مناسب برای تحقیق و پژوهش علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت بکر ارسباران ذکر کرد.

وی، این اقدام عملی را نشان از توجه ویژه دولت و سازمان حفاظت محیط زیست به جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش منطقه ذکر کرد.

فرماندار اهر در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: این شهرستان با جاذبه‌های بکر گردشگری در اهر و هوراند یکی از مناطق مهم استان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه گردشگری، جذب درآمد و ایجاد اشتغال است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم و سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رونق منطقه را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

رئیس کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر گفت: با ایجاد باغات میوه در سطح 2 هزار هکتار از اراضی پایین دست سد ستارخان با بهره‌مندی از سیستم آبیاری تحت فشار دورادور این شهر تاریخی فرهنگی را به یک باغ شهر تبدیل کرده است.

این مقام مسئول به دیگر برنامه‌های این شهرستان در توسعه فضای سبز و پارک اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین پارک جنگلی در سطح 100 هکتار با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در جوار شهرک صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می‌شود و دومین پارک جنگلی نیز با مشارکت و حمایت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار پیش بینی 7.5 میلیارد ریال در اول جاده اهر ـ مشکین شهر و سومین پارک نیز با حمایت و همراهی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحت عنوان پارک شهدای هسته‌ای در شهرک شیخ شهاب‌الدین ایجاد می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد تحولی عظیم در این حوزه خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب شهر اهر به عنوان شهر پاک از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، این امر را نشان از اهتمام جدی مردم و مسئولان شهرستان به امر حفاظت از محیط زیست ذکر کرد و از حمایت‌های بی‌شائبه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این زمینه قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول