اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیشابور

دوره آموزشی ضابطان امر به معروف بسیج نیشابور برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره آموزشی ویژه ضابطان امر به معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با حضور ضابطان قضایی پایگاه‌های مقاومت بسیج در نیشابور برگزار شد.

دوره آموزشی ضابطان امر به معروف بسیج نیشابور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور ظهر امروز در این همایش از راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر این ناحیه خبر داد و به تشریح ابلاغیه تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت بسیج پرداخت.

احمد عنایت اظهار داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های مقاومت بسیج به ریاست امام جماعت مسجد و دبیری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و با مشارکت معتمدان محله و ارگان‌های اطلاعات، فرهنگی و آموزش پایگاه مقاومت بسیج با هدف مشارکت ضابطان قضایی در دفاع از کوی و برزن برای ایجاد امنیت در جامعه و کمک به ماموریت‌های بسیج و برگزاری گشت‌های ایست و بازرسی و اطلاعاتی بسیج است.

وی سپس به مراحل اجرایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌ها اشاره کرد و گفت: شناسایی، دسته‌بندی و اولویت‌بندی تهدیدات و جرم‌های محله دسته‌بندی و به کارگیری روش صحیح اجرایی مراحل کاری این شوراها است.

در ادامه مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج نیشابور به بیان نقاط قوت و ضعف مراکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر گذشته پرداخت.

روح‌الله اسدی بیان داشت: رویکرد جدید این شوراها به ارشاد و راهنمایی در هفت مرحله و در مرحله آخر برخورد فیزیکی طبق قوانین و مقررات است.

وی سپس در مورد نحوه شکل‌گیری و چارت جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت بسیج، توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور به مراحل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد.

حجت‌الاسلام محمدکاظم رجایی با بیان اینکه مرحله نخست امر به معروف و نهی از منکر اظهار تنفر قلبی  است، دومین گام امر به معروف و نهی از منکر را استفاده از شیوه‌های زبانی بیان داشت.

وی سومین مرحله از مراحل اجرایی امر به معروف و نهی از منکر را برخورد جدی با رعایت ضوابط و مقررات دانست.

وی سپس به حالات و شرایط امر به معروف اشاره کرد و گفت: شخص باید خودش معروف و منکر را بشناسد و خودش عامل به آن باشد، نیتش برای رضای خدا باشد و نتیجه کار را به خدا واگذار کند.

رجایی به شرایط واجب شدن امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: یکی از شرایط واجب شدن امر به معروف و نهی از منکر احتمال تاثیر دادن و اینکه گناهکار دائم در حال گناه باشد و تصمیمی به ترک آن نداشته باشد و ضرری جانی و مالی برای آمران امر به معروف و ناهیان از منکر نداشته است.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول