اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

پذیرش طلاب خواهر در دوره عمومی و عالی

خبرگزاری فارس: مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران از پذیرش طلاب خواهر در دوره‌های عمومی و عالی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

پذیرش طلاب خواهر در دوره عمومی و عالی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محسن محدث پیش از ظهر امروز با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در روایتی فرمود نعمت‌ها را غنیمت بشمارید چراکه نعمت‌ها در حال گریز هستند.

وی با بیان اینکه ولایت و امامت یکی از بزرگ‌ترین و با عظمت‌ترین نعمت‌های خداوند است، گفت: امیر مومنان(ع) به مدت پنج سال و 9 ماه بر مردم حکومت کرد ولی به دلیل قدرنشناسی این نعمت از مردم گرفته شد و بیش از هزار و 300 سال مردم محروم از ولایت بودند.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: نعمت‌های مادی به طور معمول قابل برگشت است، ولی مسائل معنوی به این زودی برگشت ندارد.

وی ادامه داد: دهه فجر نشانگر باعظمت‌ترین حکومت الهی است و خداوند به مردم عنایت کرد و اگر مردم قدر ولایت و امامت را ندانند احتمال است که نعمت عظیم ولایت و امامت از مردم گرفته شود.

محدث عنوان داشت: امام خمینی(ره) نظام را متکی بر نظام ولایت فقیه دانست و سفارش کرد که با پشتیبانی مواظب انقلاب باشیم و قدر این نعمت بزرگ را دانسته و آن را غنیمت بشماریم.

وی تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و بصیرت‌افزایی یکی از راهکارهای اساسی قدردانی از نعمت ولایت بوده و باید در آینده از عبرت‌های انقلاب درس‌آموزی کنیم.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تاسیس این مرکز گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به منظور تربیت خواهران دین‌شناس، صاحب‌نظر، توانمند در تبلیغ، ترویج آموزه‌های دینی، تدریس، تحقیق، تالیف، پاسخگویی به آموزه‌های علمی، اخلاقی و معرفتی تاسیس شده است.

وی به مقاطع مختلف حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: دوره عمومی مرکز در بیش از 287 حوزه علمیه خواهران در حال برگزاری است و داوطلبان در این مقطع می‌توانند به شیوه حضوری، غیرحضوری و پاره وقت مشغول تحصیل شوند.

محدث یادآور شد: دوره عالی سطح سه حوزه به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری مجازی و مکاتبه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

وی عنوان داشت: دوره تخصصی سطح چهار و دوره فوق تخصصی اجتهاد از دیگر مقاطع بوده و اکنون در حال پیگیری برای راه‌اندازی دوره تخصصی سطح چهار هستیم.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در رشته‌های سطح سه شامل رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، مطالعات زنان و برای نخستین بار رشته اخلاق و تربیت اسلامی پذیرش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کسانی‌که مدرک کارشناسی مراکز آموزش عالی در رشته‌های مرتبط را دارا باشند می‌توانند در سطح سه شرکت کنند.

محدث با اشاره به منابع آزمون دوره عمومی گفت: دین و زندگی، ادبیات فارسی، عربی سال دوم و سوم متوسطه و اطلاعات عمومی از منابع این آزمون است.

وی خاطرنشان کرد: حافظان کل قرآن و نهج‌البلاغه و کسانی‌که مدرک کارشناسی و بالاتر دارند از داوطلبانی هستند که از آزمون این سطح معاف هستند.

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران به برگزاری آزمون سطح سه مورخ 22 اردیبهشت 91 در بیش از 44 مرکز آزمون اشاره کرد و افزود: فقه و اصول کتاب تحریر الروضه یا دروس تمهیدیه فی الفقه الاستدلالی و الموجز فی اصول الفقه و ادبیات عرب تجزیه، ترکیب و ترجمه از جمله منابع آزمون است.

وی عنوان کرد: حافظان قرآن و نهج‌البلاغه، طلاب دارای معدل 18 و بالاتر در امتحانات متمرکز دوره عمومی، سه نفر برتر در المپیادهای مرکز، دارندگان مدرک سطح سه نظام قدیم، دارندگان مدرک سطح سه نظام جدید برای تحصیل در رشته دیگر و سه نفر برتر در هر رشته در تحقیق پایانی معاف از آزمون سطح سه هستند. 

مدیر پذیرش و سنجش حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: آزمون سطح دو نیز مورخ 15 اردیبهشت 91 در بیش از 110 مرکز آزمون برگزار و نتایج نهایی آزمون سطح دو 23 مرداد و سطح سه 26 مرداد اعلام می‌شود.

وی بیان داشت: متقاضیان شرکت در دوره عمومی و دوره عالی سطح سه از 15 بهمن تا 28 اسفند سال جاری فرصت دارند برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی www.whc.ir/paziresh مراجعه کنند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول