اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

فهرست کالاها و خدمات صنفی مشمول صدور ضمانت‌نامه اعلام شد

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی از اعلام فهرست کالاها و خدمات صنفی مشمول صدور ضمانت‌نامه و ابلاغ ضوابط اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف ‌کنندگان خبر داد.

فهرست کالاها و خدمات صنفی مشمول صدور ضمانت‌نامه اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، علی غفوری‌مقدم اظهار داشت: براساس ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمانت‌نامه‌های کالاها و خدمات صنفی با رعایت ضوابط و آئین‌نامه‌های مربوط به تبلیغات صورت پذیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: تبلیغات باید با روش‌های مختلف شامل برگه‌های چاپی، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و کارت‌های هوشمند و شرایط خاص از جمله مشخصات کامل کالا، ایران‌کد، سریال دستگاه، نام کشور تولید کننده، نام شرکت، بازرگان یا تولید کننده، شماره تماس و نشانی شرکت عرضه کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش آن و دفتر رسیدگی به امور مشتریان باشد.

وی تصریح کرد: تاریخ شروع و انقضای ضمانت، مدت زمان پشتیبانی محصول، شرایط تعهد کالا و دامنه تعهدات، شرایط تعمیر و تعویض قطعه و مجموعه معیوب و شرایط تعویض کامل دستگاه، راهنمای فارسی استفاده از محصول، فهرست نمایندگی‌های فروش و خدمات پس از فروش در سطح کشور به همراه نشانی و شماره تلفن آنها باید به همراه عرضه کالا و به موازات صدور صورت‌جلسات به مصرف کننده ارائه شود.

غفوری‌مقدم افزود: ارائه‌ کنندگان خدمات پس از فروش برای محصولاتی که مطابق شرح ردیف تعرفه‌های فصل 84 تا 91 کتاب مقررات صادرات و واردات با هر ارزش ریالی تولیدی و وارداتی ارائه شده است مکلف به داشتن نمایندگی رسمی از شرکت اصلی عرضه کننده و یا واسطه خدمات پس از فروش مربوطه هستند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی اظهار داشت: تضمین کارکردی خدمات تعمیری و یا تعویض قطعات معیوب باید به صورت آشکار از لحاظ درج اطلاعات واقعی، نوع خدمات ارائه شده، مبلغ خدمات و یا قطعه و مدت زمان کارکرد مطلوب پس از ارائه خدمات در صورت‌حساب تنظیمی از سوی واحد مربوطه درج و به مشتری ارائه شود.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول