معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانرضوی گفت: تبلیغات باید با روشهای مختلف شامل برگههای چاپی، تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری و کارتهای هوشمند و شرایط خاص از جمله مشخصات کامل کالا، ایرانکد، سریال دستگاه، نام کشور تولید کننده، نام شرکت، بازرگان یا تولید کننده، شماره تماس و نشانی شرکت عرضه کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش آن و دفتر رسیدگی به امور مشتریان باشد.
وی تصریح کرد: تاریخ شروع و انقضای ضمانت، مدت زمان پشتیبانی محصول، شرایط تعهد کالا و دامنه تعهدات، شرایط تعمیر و تعویض قطعه و مجموعه معیوب و شرایط تعویض کامل دستگاه، راهنمای فارسی استفاده از محصول، فهرست نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش در سطح کشور به همراه نشانی و شماره تلفن آنها باید به همراه عرضه کالا و به موازات صدور صورتجلسات به مصرف کننده ارائه شود.
غفوریمقدم افزود: ارائه کنندگان خدمات پس از فروش برای محصولاتی که مطابق شرح ردیف تعرفههای فصل 84 تا 91 کتاب مقررات صادرات و واردات با هر ارزش ریالی تولیدی و وارداتی ارائه شده است مکلف به داشتن نمایندگی رسمی از شرکت اصلی عرضه کننده و یا واسطه خدمات پس از فروش مربوطه هستند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسانرضوی اظهار داشت: تضمین کارکردی خدمات تعمیری و یا تعویض قطعات معیوب باید به صورت آشکار از لحاظ درج اطلاعات واقعی، نوع خدمات ارائه شده، مبلغ خدمات و یا قطعه و مدت زمان کارکرد مطلوب پس از ارائه خدمات در صورتحساب تنظیمی از سوی واحد مربوطه درج و به مشتری ارائه شود.
انتهای پیام/م30/ط4000