اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 بهمن

نمایشگاه گنجینه‌های سرزمینم گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری نمایشگاه «گنجینه‌های سرزمینم گیلان» در 15 بهمن جاری خبر داد.

نمایشگاه گنجینه‌های سرزمینم گیلان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت امید عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی استان برگزاری نمایشگاه مذکور را به منظور ارج گذاشتن به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با همکاری اداره میراث فرهنگی استان و 9 اداره کل دیگر گیلان عنوان کرد.

وی مکان برگزاری نمایشگاه گنجینه‌های سرزمینم گیلان را در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت عنوان کرد و افزود: انتقال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی انقلاب ایران به مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان با تاکید به فرهنگ و ارزش‌های بومی و محلی از اهداف مهم این نمایشگاه است.

این مسئول ابراز داشت: در این نمایشگاه کودکان و نوجوانان با نقش انقلاب اسلامی ایران در زمینه حضور موفق زنان در جامعه و بانوان موفق در عرصه‌های فرهنگی و هنری اجتماعی بیشتر آشنا می‌شوند.

وی زمان برگزاری نمایشگاه را 15 بهمن جاری عنوان کرد و یادآور شد: کودکان و نوجوانان با شرکت در کارگاه‌های هنری، هنرها و صنایع دستی گیلان را از نزدیک مشاهده می‌کنند و آشنا می‌شوند.

عزیزی در ادامه از ثبت خانه «حسنی» روستای شکال گوراب پایین واقع در دهستان گشت بخش مرکزی فومن در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

وی اذعان داشت: دیوارهای این خانه با قدمت بیش از 50 سال روی بقایای قدیمی‌تری ساخته شده و صاحب اولیه آن عطاءالله حسنی بود و در اسفند 89 دوباره‌چینی بنا در سایت موزه میراث فرهنگی استان انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان این خانه را دارای سه اتاق و ایوان همکف، دو اتاق تالار سراسری در طبقه نخست عنوان کرد.

وی افزود: طویله در پشت بنا قرار دارد و دیوارها تلفیق سیستم چینه‌ای و زگالی و پوشش بام بنا از کلش (ساقه برنج) است.

عزیزی خاطر نشان کرد: خانه حسنی در همایش ملی آثار تاریخی، معنوی و طبیعی کشور که دی ماه امسال در قشم برگزار شد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول