اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان خبر داد

راهداران سمنانی پیشگامان ایمن‏سازی ادوات کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: راهداران این اداره‌کل پیشگامان اجرای طرح ایمن‏سازی ادوات کشاورزی در کشور هستند.

راهداران سمنانی پیشگامان ایمن‏سازی ادوات کشاورزی در کشور
رجب قربانپور در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان از اجرای طرح ایمن‏سازی ادوات کشاورزی در روستاهای استان سمنان خبر داد.

وی افزود: استان سمنان جزو نخستین استان‏های کشور است که طرح ایمن‏سازی ماشین‏آلات کشاورزی را اجرا کرده و به عنوان پایلوت در کشور قرار گرفته است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان هدف از اجرای این طرح را پیشرفت در راستای ارتقای سطح ایمنی ماشین‏آلات و دستیابی به ترددی ایمن دانست.

قربانپور افزود: عوامل بسیاری در ایجاد وضعیت ایده‏آل حمل و نقل موثر است اما سه عامل جاده ایمن، وسیله ایمن و راننده ایمن نقش تعیین کننده‏ای در تحقق این امر دارند.

وی تصریح کرد: استان سمنان دارای 591 پارچه آبادی و بیش از 2 هزار و 350 دستگاه ادوات و ماشین‏آلات کشاورزی است که در محورهای استان تردد می‏کنند.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان ادامه داد: متاسفانه آنها به دلیل عدم استفاده از علائم هشدار دهنده استاندارد منجر به بروز سوانح و برخوردهای شدید خواهند شد.

قربانپور اضافه کرد: در این راستا اداره‌کل راه و ترابری استان سمنان گروه تحقیقاتی و عملیاتی بهبود شرایط ترافیکی استان سمنان را تشکیل داده و پس از مطالعه و پیمایش شرایط موجود نخستین مرحله اجرای این طرح را در روستاهای شهرستان شاهرود اجرا کرده است.

وی آموزش را مهم‏ترین عامل مشارکت مردم در ارتقای سطح فرهنگ ایمنی ترافیکی دانست و افزود: برای دستیابی به یک فرهنگ رفتاری باید اطاعت قانون و مقررات به یک هنجار اجتماعی تبدیل شود و این امر مستلزم آموزش بنیادی و اساسی در همه زمینه‏ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان اجرای همایش راهوران محله را اقدامی مثبت در راستای جلوگیری از بروز تخلف و قانون‏گریزی عنوان کرد.

قربانپور افزود: اداره‌کل راه و ترابری استان سمنان با همکاری پلیس‏راه و دهیاری‏ها در قالب اجرای این همایش سعی در آموزش قوانین و مقررات عبور و مرور و ارتقای سطح دانش و آگاهی روستاییان دارد.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول