اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در جمع اصولگرایان یزد/2:

وحدت اصولگرایان یک استراتژی است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر وحدت اصولگرایان گفت: معتقدیم که وحدت اصولگرایان یک استراتژی است نه یک تاکتیک.

وحدت اصولگرایان یک استراتژی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، منوچهر متکی در دومین همایش جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه برخی بی‌تدبیری‌ها نظیر افزایش نرخ سکه و ارز می‌رفت تا بر انتخابات اثرگذار شود، اظهار داشت: خوشبختانه از این بی‌تدبیری‌ها جلوگیری شد، زیرا این اقدام بهانه‌ای بود برای اینکه شرایط داخل کشور ملتهب شود و به دنبال آن استراتژی دشمن که همان کاهش حضور حداکثری و مشارکت مردم است، اجرایی شود.

وی افزود: پیام روشن شرکت در انتخابات این است که نظام ما نظام مردم‌سالاری است که به واسطه انقلاب امام و قیام ملت در این کشور به وجود آمد و اکنون می‌‌خواهیم از آن پاسداری کنیم، ما در جبهه متحد اصولگرایان حرفمان این است که انتخابات فرصتی است برای ابراز اراده مردم به آنچه که می‌خواهند.

وی افزود: ما در این دوره از انتخابات دستورالعمل داریم که به عنوان جبهه متحد اصولگرایان در تهران و شورای مرکزی با نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله مصباح‌یزدی و نمایندگانی از جامعه روحانیت و جامعه مدرسین شکل گرفته، این ما نیستیم که برای مردم نماینده تعیین می‌کنیم بلکه مردم تعیین ‌کنندگان نماینده جبهه ما هستند.

متکی خاطرنشان کرد: تشکیلات ما تنها رصد می‌کند و در این رصد نظر مردم در مورد کاندیداهای ثبت‌نام شده اصولگرا که موازین آنها با موازین مورد قبول ما منطبق است، حائز اهمیت خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز روش علمی که نتیجه را برای ما به وجود می‌آورد، نظرسنجی است، به همین دلیل از مدتها قبل با مراکز مختلف گفت‌وگو کردیم و نظرسنجی‌ها انجام شده و طی دو سه روز آینده نتایج این نظرسنجی به دست ما خواهد رسید.

متکی عنوان کرد: در دوره قبل 290 نفر در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفتند اما وقتی رأی‌گیری شد، بالای 100 نفر از این تعداد رأی نیاوردند و 190 نفری که به مجلس آمدند در جبهه متحد نبودند.

وی اظهار داشت: این دوره تاکید کردیم کسانی در فهرست قرار گیرند که در نظرسنجی مردم موفق باشند، گر چه نظرسنجی‌ها قطعی نیست ولی در هر حال نتایج بهتری نسبت به تصمیم‌گیری در جمع ما خواهد داشت.

متکی خاطرنشان کرد: جبهه متحد اصولگرایان هم در اصل موضوع مشارکت در انتخابات و هم در پیله‌های انتخابات باید مشوقی برای مردم باشد و مردم احساس کنند که ما نیز به تکلیفمان عمل می‌کنیم و به دنبال تحمیل نظر خاصی نیستیم و در این صورت است که نتیجه انتخابات موجب تحکیم وحدت و تحکیم جبهه متحد اصولگرایان می‌شود.

وی ادامه داد: در جبهه متحد اصولگرایان منشوری را در دست تکمیل داریم که در آن به حوزه‌های سیاسی، اقتصادی،‌ فرهنگی، اجتماعی و ... پرداخته شده و به عنوان مواضع جبهه متحد اصولگرایان و آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: فاکتوری که براساس آن قبل از نظرسنجی، افراد در دایره اصولگرایی قرار می‌گیرند، روابطی تعریف شده است که برای استان‌ها ارسال شده و براساس آن افراد انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: جبهه متحد اصولگرایان در این انتخابات چند حرف برای گفتن دارد و نخستین حرف ما با کسانی است که دشمنان این مرز و بوم و انقلاب هستند و حرف دیگر ما هم‌چون دوره‌های گذشته بحث مشارکت است، زیرا مشارکت به معنای تقویت دموکراسی کشور است.

متکی با بیان اینکه هر کس باید براساس تشخیص خود رأی دهد، تاکید کرد: اگر تعامل ما مثبت و سازنده باشد، فضای انتخاباتی موجب ارتقاء و رشد ما می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان کمیته تعامل تشکیل شده که در این کمیته تلاش می‌کنیم مجموعه نیروهای اصولگرا را به حرکتی متحد برسانیم و تاکنون نیز دیدارها و جلساتی داشته‌ایم و از شاخه‌های مختلف خواسته‌ایم که نامزدهایشان را به ما معرفی کنند.

متکی تصریح کرد: معتقدیم وحدت اصولگرایان یک استراتژی است نه یک تاکتیک.

وی خاطرنشان کرد: وحدت منبع و منشأ و مبدأ دینی ماست و در مقابل دوستانی هم که اعلام می‌کنند رقابت یعنی اینکه با هم وحدت نکنیم و مقابل یکدیگر بایستیم، حرف ما این است که رقابت در این انتخابات وجود دارد اما شکل آن تغییر کرده، بنابراین رقابت منافاتی با اتفاق‌نظر و وحدت اصولگرایان ندارد.

متکی تاکید کرد: وحدت یک ضرورت است و هر کس باید خود به این ضرورت برسد تا به وحدت بپیوندد.

وی اظهار داشت: دشمن از حضور مردم نگران است زیرا مشارکت و حضور حداکثری مردم برای دشمن پیام دارد و امیدواریم در سایه وحدت بتوانیم مقدمات این حضور را فراهم کنیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول