اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیام‌نور سقز صورت می‌گیرد

برگزاری همایش نقش جغرافیا در برنامه‌ریزی محیطی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز سقز از برگزاری نخستین همایش تخصصی نقش جغرافیا در برنامه‌ریزی محیطی به میزبانی این مرکز دانشگاهی خبر داد.

برگزاری همایش نقش جغرافیا در برنامه‌ریزی محیطی
نادر پروین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تبیین نقش و جایگاه جغرافیا و جغرافی‌دانان در ارائه راهبردهای علوم جغرافیایی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی محیطی به منظور توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و جلب مشارکت جامعه علمی جغرافیای ایران در حل مسائل و مشکلات منطقه‌ای از جمله اهداف برگزاری این همایش تخصصی است.

وی افزود: نقش و جایگاه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در توسعه و عمران شهری، روستایی و عشایری، پژوهش‌های ژئومورفولوژی و کاربرد آنها در برنامه‌ریزی منطقه‌ای، نقش جغرافیا در برنامه‌ریزی و مدیریت مخاطرات محیطی و انسانی، نقش جغرافیا در برنامه‌ریزی توریسم و توسعه گردشگری از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز سقز تصریح کرد: از دیگر محورهای این همایش می‌توان به پژوهش‌های اقلیم‌شناسی و کاربرد آنها در برنامه‌ریزی محیطی، نقش جغرافیا و ابزارهای آن در برنامه‌ریزی منطقه‌ای و آمایش سرزمین، نقش جغرافیا در مدیریت منابع آب، خاک و هوا، تحولات جمعیتی و مهاجرت‌های روستایی و شهری، نقش جغرافیا در ارزیابی قابلیت‌ها و محدودیت‌های محیطی منطقه، الگوی معماری نوین و بومی در مساکن شهری و روستایی و شیوه‌های جدید آموزش و پژوهش در حوزه جغرافیا اشاره کرد.

پروین با اشاره به برگزاری نخستین همایش نقش جغرافیا در برنامه‌ریزی محیطی در 25 اسفند ماه سال جاری، اظهار داشت: اساتید، صاحب‌نظران و پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ 17 اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه همایش واقع در این مرکز دانشگاهی ارسال نمایند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه پیام‌نور مرکز سقز (www.saghezpnu.ac.ir)مراجعه نمایند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول