اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از چهل و هشتمین جلسه شورای مسکن مهر بهشهر

هنوز تکلیف 870 واحد مسکن مهر در بهشهر مشخص نیست

خبرگزاری فارس: در حالی که هنوز تکلیف حضور متقاضیان در 870 واحد مسکن مهر واقع در منطقه «پیلم کتی» بهشهر مشخص نیست، اما عده‌ای با وجود توقف کار توسط شورای مسکن استان هم‌اکنون در حال اجرای پروژه‌ای هزار واحدی در همین منطقه هستند.

هنوز تکلیف 870 واحد مسکن مهر در بهشهر مشخص نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر چهل و هشتمین نشست اعضای شورای مسکن مهر به ریاست فرماندار و با حضور مسئولان مربوطه همچنین تنی چند از مدیران تعاونی‌های مسکن مهر این شهرستان شب گذشته در شهرستان بهشهر با طرح مسایلی جدید، برگزار شد.

* دستور توقف پروژه یک‌هزار واحدی مسکن در بهشهر صادر شد

در این جلسه، نماینده دولت در بهشهر با انتقاد از وضعیت 870 واحد مسکونی که از ابتدا با بی‌تدبیری پیش رفته است، اظهار داشت: هنوز مشکلات خاص این واحدها حل نشده که پروژه یک‌هزار واحدی در کنار پروژه فعلی با وجود دستور توقف در حال اجرا است.

محمدرضا البرزی تصریح کرد: اجرای این پروژه بر اساس مصوبه شورای مسکن استان متوقف شد و ما معتقدیم اگر این پروژه با فشار مسئولان غیررسمی تداوم پیدا کند لطمه‌ای به شهرستان وارد می‌شود که در تاریخ آن بی‌سابقه بوده است.

رئیس شورای مسکن شهرستان بهشهر با بیان اینکه با ادامه این روند در واقع کار ساخت و ساز در شهر تعطیل می‌شود، افزود: نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم که در داخل شهر ساخت و ساز نکنند و به پروژه هزار واحدی بیرون شهر بروند.

وی مسئول ساخت و ساز مسکن در شهرستان را شورای مسکن عنوان و تأکید کرد: هر تصمیمی در حوزه ساخت و ساز باید به‌صورت قانونی از این طریق دنبال شود و مداخله افراد غیر مسئول، جرم است.

نماینده دولت در بهشهر در حاشیه جلسه ارتباطی تلفنی با سید رسول رسولی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی مازندران داشت و طی آن بار دیگر بر مخالفت شهرستان از ساخت پروژه دیگری در کنار 870 واحدی تأکید و خاطرنشان کرد: اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند اداره مسکن و شهرسازی شهرستان را تعطیل می‌کنیم.

* هنوز مشکلات 870 واحدی حل نشده است

مدیر یکی از تعاونی‌های شهرستان بهشهر با بیان اینکه پروژه 870 واحدی پُر نمی‌شود، بیان داشت: برخی از متقاضیان از رفتن به این واحدها انصراف دادند.

علی توفیقی ادامه داد: واحدهایی که وی در حال ساخت دارد به مرحله گچ‌کاری رسیده‌اند، اما هنوز تکلیف مکان‌های خدماتی مانند مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه، خواروبار فروشی و سرویس حمل و نقل مشخص نیست و متقاضیان با سئوالات و ابهام‌های زیادی مواجه هستند.

* هزینه سیستم آب و فاضلاب« پیلم کتی» بیش از هزینه ساخت و زیر ساخت

به گزارش فارس، بر اساس برآورد اولیه برای حل مشکل سیستم آب و فاضلاب «پیلم کتی» نیاز به 5 میلیارد تومان اعتبار آن هم خارج از توان شهرستان است یعنی این هزینه از ساخت 870 واحد همراه با هزینه‌های گاز، برق، مخابرات و جاده که بیش از 4 میلیارد تومان است، فراتر رفته و به 5 میلیارد تومان رسیده است.

هم‌اکنون در کنار واحدهای مذکور که خود قصه پرغصه‌ای دارند، عده‌ای پشت قضیه‌ای به نام هزار واحدی پنهان شدند و برخی دیگر را به جلو می‌کشانند و در حالی که ساخت این واحدها با دستور توقف شورای مسکن استان همراه است، اما همچنان با اصرار افرادی که شایسته نیست تا در لباس و شخصیت خود دست به چنین کاری بزنند هدایت می‌شوند.

جلسات مخفی یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان هم که با سرمایه‌گذاران پروژه هزار واحدی دست به یکی کردند تا اهداف خود را عملی سازند، پرده دیگری از ماجرای ساخت یک هزار واحد مسکونی در منطقه پایین دست شهرستان بهشهر است و گویا حرف‌ها و واقعیت‌هایی چون توقف پروژه، نارضایتی مردم، تبعات اجتماعی و مسایل امنیتی برای این عده بسیار مسئله کوچکی است و حقیقت آن است که قضیه فعالیت افراد مذکور فراتر از استان و شهرستان بوده و از جای دیگری آب می‌خورد.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول