اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شایق:

کاندیداها برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا ارائه کنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: کاندیداهای مجلس نهم و گروه‌های فعال در صحنه انتخابات باید ضمن پرهیز از طرح شعارهای تکراری، کلیشه‌ای و تئوری‌پردازی، برای کسب رضایت‌مندی مردم و استقرار حاکمیت نظام اسلامی برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا ارائه کنند.

کاندیداها برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا ارائه کنند
عشرت شایق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: انتظار طبیعی مردم از کاندیداهای نهمین دوره انتخابات و گروه‌های سیاسی این است که اعلام کنند برای چهار سال دوران نمایندگی چه برنامه‌ها و سیاست‌های کلانی خواهند داشت و چگونه خواهند توانست این اهداف و برنامه‌ها را به انجام رسانند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش محوری اصول قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌ریزی‌های کشور افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس و گروه‌های حامی آنها باید با بررسی برنامه‌ پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (90 تا 94) و تطبیق آن با سند چشم‌انداز20 ساله به طور مشخص به مردم بگویند که اجرای این برنامه‌ در چه مرحله‌ای قرار دارد، نکات قوت و ضعف اجرای آن چه بوده و برای رسیدن به اهداف اعلام شده در آن چه اقداماتی باید انجام گیرد.

وی با اشاره به شرایط داخلی و بین‌المللی ایران اسلامی گفت: چنانچه کاندیداها و یا طرفداران آنها در تبلیغات انتخاباتی مشکلات و مسائل اساسی مردم مانند اشتغال، بهداشت و درمان، تورم، معضلات فرهنگی و اجتماعی، امنیت و رفاه عمومی را به فراموشی سپرده و به حاشیه‌انگاری‌های انتخاباتی اهمیت دهند، روند نامطلوبی طی خواهد شد که همه از آن متضرر می‌شوند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداهای مجلس نهم و گروه‌های فعال در صحنه انتخابات باید ضمن پرهیز از طرح شعارهای تکراری، کلیشه‌ای و تئوری‌پردازی در مسائل مختلف، برای کسب رضایت‌مندی مردم و استقرار حاکمیت نظام اسلامی در کشور برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا ارائه کنند.

وی گفت: در هر دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌شود که کاندیداها برای اثبات خود به ارزیابی عملکرد دیگران می‌پردازند و این در حالی است که کاندیداهای هر انتخاباتی قبل از هر چیز باید عملکرد خود را در مسئولیت‌های قبلی ارائه و صراحتاً اعلام کنند که برای دوران چهار ساله نمایندگی مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌هایی داشته و چه شایستگی‌هایی دارند.

این فعال سیاسی افزود: مردم حق دارند از کاندیداهایی که قبلاً در سطوح مختلف تصمیم‌گیری و اجرایی کشور مسئولیت‌هایی داشته‌اند در مورد عملکردشان سئوال کرده و این سوابق را در ارزیابی خود نسبت به کارآیی افراد مدنظر قرار دهند و هیچ‌کس نباید از این شیوه گزینش گریزان باشد.

وی با تاکید بر توجه کامل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص شایستگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت به کارگیری این رهنمودها از سوی مردم و گروه‌های سیاسی برای انتخاب نمایندگان اصلح، قطعاً مجلس نهم، مجلسی کارآمد، صادق و شجاع، متعهد و متخصص، پاک و به دور از زد و بندهای کانون‌های ثروت و قدرت شکل خواهد گرفت و رسالت عظیم خود را در راه رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی و تعالی و توسعه ایران اسلامی به کار خواهد بست.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول