اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد

گشایش 2 کارگاه صنایع دستی در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از گشایش دو کارگاه صنایع دستی این استان به مناسبت دهه فجر در 15 بهمن‌ ماه خبر داد.

گشایش 2 کارگاه صنایع دستی در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مجتبی رضوانی گفت: این کارگاه‌ها به سفالگری و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه ‌قیمتی مربوط می‌شود که با حضور سرپرست معاونت صنایع دستی کشور گشایش می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های پخت سفال حدود 30 تا 40 سال پیش در استان مرکزی فعال بوده‌اند، اظهار داشت:‌ متاسفانه به مرور زمان شاهد غیر فعال شدن این کارگاه‌ها بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد:‌ در حال حاضر با تلاش بخش خصوصی و تامین بخشی از هزینه‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی یک کارگاه پخت سفال در شهر اراک گشایش می‌یابد.

رضوانی ادامه داد: این کارگاه در پخت انواع سفال، تولیدات مربوط به آرایه‌های معماری، آجر لعاب‌دار و کاشی هفت ‌رنگ فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کارگاه دوم در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه ‌قیمتی راه‌‌اندازی می‌شود، گفت: این کارگاه در کنار تولید محصولات با کیفیت، موزه‌ای از برترین تولیدات سنگ‌های قیمتی و نیمه‌ قیمتی خواهد بود.

به گفته وی علی غفاری از استادان برجسته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌‌قیمتی اقدام به برپایی این کارگاه کرده است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول