اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر مدیریت مصرف برق کشور خبر داد

افزایش 20 درصدی تعرفه برق با اجرای مرحله دوم هدفمندی

خبرگزاری فارس: معاون دفتر مدیریت مصرف برق کشور از افزایش 20 درصدی تعرفه برق با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

افزایش 20 درصدی تعرفه برق با اجرای مرحله دوم هدفمندی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علیرضا احمدی یزدی عصر امروز در حاشیه همایش مدیریت مصرف برق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از هدفمندی یارانه‌ها شاهد کاهش 10 درصدی مصرف انرژی برق در سطح کشور بودیم، اظهار دشت: کاهش مصرف برق از سوی تمام مشترکان برق انجام شد ولی در برخی از مشترکان شاهد افزایش نیز بودیم.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما به ویژه ماه‌های اخیر مصرف برق افزایش نیافت، یادآور شد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها برخی از مشترکان خانگی و تجاری با 12 درصد و در بخش کشاورزی و صنعتی شش درصد افزایش مصرف برق داشتند.

احمدی یزدی با اعلام اینکه تا پایان سال افزایش نرخ برق را نداریم، ادامه داد: سال آینده در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش تعرفه 20 درصدی برق را داریم و این افزایش با اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی انجام می‌شود.

این مسئول درباره کاهش تلفات شبکه‌های توزیع برق گفت: تلفات برق در شبکه‌ها و انتقال فوق توزیع برق را شامل می‌شود که در این بخش شبکه‌های پست و نیروگاه‌ها سهمی را در تلفات برق به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: یک و نیم درصد نیروگاه‌های کشور افزایش راندمان داشتند و با تدبیری که انجام شد در بحث کاهش تلفات خطوط انتقال، تجهیزات و پست با 10 درصد تلفات کاهش روبه رو بود.

احمدی یزدی همکاری مشترکان صنعت برق را در سال جاری در کاهش نیاز مصرف 2 هزار مگاوات دانست و یادآور شد: برنامه‌هایی که در سال جاری برای کاهش مصرف برق انجام شد سال آینده با اختصاص اعتبار مناسب‌تری برای کاهش مصرف انرژی فعالیت می‌کنیم.

معاون دفتر مدیریت مصرف برق کشور ابراز داشت: بر اساس فعالیت‌های انجام شده سال آینده خاموشی و یا مدیریت در مصرف برق مشترکان نداریم.

وی اضافه کرد: با گرمای شدید که تابستان امسال شاهد بودیم مشترکان صنعت برق 2 هزار تا 2 هزار و 500 مگاوات کاهش مصرف برق را داشتند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول