اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام الله دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح و کلنگ‌زنی 443 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در زنجان

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 443 طرح عمرانی و اقتصادی در ایام دهه فجر در استان زنجان خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 443 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: از کل تعداد طرح‌های پیش‌بینی شده برای این ایام 435 طرح افتتاح و بهره‌برداری و فقط هشت طرح به کلنگ‌زنی اختصاص دارد.

وی اعتبارات هزینه شده برای طرح‌های قابل بهره‌برداری را 370 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تعداد 69 طرح از طرح‌های آماده افتتاح با صرف هزینه‌ای بالغ بر 88 میلیارد تومان در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

استاندار زنجان یاد آور شد: با افتتاح طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال یک ‌هزار و 572 نفر در استان به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات ستاد عمران روستایی و شهری در استان زنجان خاطرنشان کرد: در ستاد عمران شهری استان در کل 546 طرح و مصوبه با 225 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که با تحقق 47 درصدی تعداد 255 طرح اجرا شده که عمده آنها طرح‌ها در سوم خرداد سال‌جاری کلنگ‌زنی و در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

رئوفی‌نژاد تعداد مصوبات ستاد عمران روستایی استان را یک‌هزار و 903 طرح خواند و افزود: با تحقق 32 درصدی این مصوبات تا‌کنون 598 طرح از مصوبات ستاد تکمیل شده که به صورت رسمی در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اضافه کرد: 109 طرح نیز در بخش عمرانی به جز طرح‌های ستاد عمران روستایی و شهری با صرف اعتباری بالغ بر 242 میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

استاندار زنجان افتتاح رسمی از تجهیزات و مجوز مرز هوایی فرودگاه زنجان را یکی از طرح‌های مهم دهه فجر عنوان کرد و تصریح کرد: به مناسبت ایام دهه فجر استفاده از سیستم روشنایی و هواپیمای در مالکیت استان و نخستین پرواز به عتبات عالیات انجام خواهد شد.

وی به آمادگی استان برای انجام پروازهای عمره از فرودگاه زنجان اشاره کرد و افزود: نخستین پرواز عمره در استان از اردیبهشت سال آینده انجام می‌شود و در صورت نیاز استان زنجان می‌تواند از تجهیزات فرودگاه برای صادرات بار نیز استفاده کند.

رئوفی‌نژاد کلنگ‌زنی نخستین مجموعه فرهنگی جوانان استان در کشور را از دیگر طرح‌های ویژه استان زنجان در ایام دهه فجر اعلام کرد و گفت: این طرح در سه تا چهار هکتار زمین کلنگ‌زنی می‌شود که عمده تلاش و برنامه آن ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی به جوانان استان خواهد بود.

وی به کلنگ‌زنی طرح مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه در دهه فجر اشاره کرد و این طرح در مجموعه پارک بانوان آماده کلنگ‌زنی است و اعتبارات مورد نیاز آن نیز در نظر گرفته شده است.

مقام عالی استان فعالیت دولت الکترونیک را در استان از جمله برنامه‌های ویژه در کشور خواند و افزود: استان زنجان نخستین استان بود که در کشور این ستاد را با هدف ارائه خدمات الکترونیکی فعال ساخت و موفق به ارائه 330 نوع خدمت تا پایان سال گذشته شد که با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مسئولان امسال به 600 نوع خدمات رسیده و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال به 800 نوع خدمات نیز برسد.

وی خاطرنشان کرد: فقط 100 نوع از خدمات این ستاد مختص روستاییان استان است.

استاندار زنجان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اشتغال و سهم استان زنجان از هدف گذاری دولت برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: سهم در نظر گرفته شده استان برای اشتغال 40 هزار و 400 نفر بود، که تاکنون با تحقق 94 درصد استان زنجان توانسته است زمینه اشتغال 37 هزار و 631 نفر را در بخش‌‌های مختلف فراهم سازد.

رئوفی‌نژاد تصریح کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان پیش‌بینی می‌شود، استان زنجان تا پایان سال علاوه بر تحقق سهم تعهد شده 20 درصد نیز بیشتر از تعهدات خود اشتغال ایجاد کند.

وی در پایان به توسعه صادرات استان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و یاد آور شد: در سال گذشته صادرات هدف گذاری شده استان 289 میلیون دلار بود که امسال این رقم به 500 میلیون دلار افزایش یافته است.

استاندار زنجان تصریح کرد: طبق آمارها و مستندات موجود در 9 ماهه سال‌جاری 387 میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، به بیش از 500 میلیون دلار برسد.

وی تاکید کرد: افزایش یک درصد صادرات، افزایش تولید، اشتغال، ارز آوری، توسعه و عمران و آبادانی استان را در پی خواهد داشت.

*تایید صلاحیت 43 نفر از نامزدهای انتخاباتی استان زنجان

استاندار زنجان در ادامه همچنین از تایید 43 نفر از نامزدهای انتخاباتی مجلس نهم در استان زنجان خبر داد.

وی افزود: از 74 نفر نامزد ثبت نام شده برای کاندیداتوری مجلس نهم 43 نفر تایید صلاحیت و مابقی یا رد صلاحیت شده و یا از انتخابات کنارگیری کرده‌اند.

رئوفی‌نژاد حضور حداکثری در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و افزود: مهم‌تر‌ین موضوع که به دور از هر مسئله داخلی و خارجی اهمیت دارد، بحث مشارکت است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری یک نظام مردمی است، افزود: مردم خود انقلاب را به وجود آوردند، و همانطور که خود خواسته‌اند در برابر دشمنان نیز ایستاده‌اند و از آن دفاع می‌کنند.

استاندار زنجان مردمی بودن نظام را از ویژگی‌های اصلی آن خواند و گفت: حضور حداکثری مردم با سند، عدد و رقم در صحنه‌های سرنوشت‌ساز گویای مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئوفی نژاد با اشاره به اینکه مردم همه مسئولان نظام را به طور مستقیم و غیر مستقیم انتخاب می‌کنند، افزود: این امر باعث شده است که مردم پشتیبان و حامی مسئولان و منتخبان خود باشند.

وی مشارکت حداکثری در انتخابات را امر مهم و اساسی خواند و افزود: چیزی که دشمنان تاب و تحمل آن را ندارند و تلاش می‌کنند در مقابل مشارکت حداقلی و کف مشارکت را شاهد باشند.

استاندار زنجان انتخاب اصلح را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم باید کسی را انتخاب کنند، که شاخص‌های قابل قبول ولایت‌مداری و خدمت‌گذاری و صداقت در خدمات رسانی را داشته و عدم وابستگی وی به کانون‌های قدرت و ثروت و جناح‌های سیاسی محرز شده باشد.

وی ادامه داد: برخی از جناح‌های سیاسی آدم‌ها را با پول می‌خریدند که مدافع طیف و جناح آنها و وامدار جریانات سیاسی آنها باشند که مردم باید مراقب باشند تا گول این گونه افراد را نخورند.

رئوفی نژاد با اشاره به تلاش‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات گفت: آنها از امروز که انتخاباتی برگزار شده سلامت انتخابات را به میان می‌آورند و دل مردم را خالی می‌کنند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول