اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد امر به معروف کشور خبر داد:

انتخاب کاشان برای شهر پایلوت امر به معروف

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، از انتخاب کاشان به عنوان شهر پایلوت استان اصفهان در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

انتخاب کاشان برای شهر پایلوت امر به معروف
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده صبح امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات این شهرستان کاشان اظهار داشت: کاشان به عنوان شهر دانش و علم و فقاهت در کشور می‌تواند الگوی مناسبی در اجرای فریضه امر به معروف در کشور باشد.
وی با اشاره به انتخاب پنج شهر کشور به عنوان شهر پایلوت امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته افزود: امسال شهرستان‌های پایلوت در اجرای این فریضه الهی به 40 شهرستان افزایش می‌یابد. 
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، داشتن زمینه‌های مذهبی، هماهنگی مسئولان شهرستان، امام جمعه قوی، تعداد زیاد روحانیون توانمند را از جمله شاخصه‌های شهرهای منتخب و پایلوت در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد .
وی در ادامه رسالت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را معرفی این فریضه بزرگ الهی اعلام و خاطرنشان کرد: این فریضه بزرگ الهی را هنوز خواص هم نشناختند، عوام که جای خود دارد.
صادق‌زاده یادآور شد: ملت ایران در سه دهه پس از انقلاب راه 100 ساله را پیموده است اما هنوز هم مشکلاتی در برخی از بخش جامعه وجود دارد و تا زمانی که به امر به معروف و نهی از منکر بی‌توجهی شود این مشکلات نیز پابرجاست.
وی جهاد را قطره‌ای در برابر امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: همه خوبی‌های عالم معروف و همه بدی‌ها منکر است و تمام خوبی‌ها نیز در برابر امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای بیش نیست.
معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در این مراسم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مشفقانه خواند و اضافه کرد: طرف مقابل باید احساس راحتی و دوستی داشته باشد تا امر به معروف و نهی از منکر در او تاثیرگذار باشد.
حجت‌الاسلام محمد مطهرپور، شناخت از معروف‌ها و منکرها در مجموعه اداری و کاری را یکی از مهمترین شرایط این فریضه الهی ذکر و عنوان کرد: در مجموعه اداری حدود 35 مورد منکر شناخته شده‌است که از جمله می‌توان به اختلاس، دیر سر کار حاضر شدن و زود کار را ترک کردن و بدحجابی اشاره کرد.
وی شناخت معروف‌ها و منکرها، تکرار، مختصر و مفید بودن، در سطح دیگران ظاهر شدن، انتقاد نه انتقام، اجتناب از بدبینی و بدگمانی، تجسس نکردن، تواضع و فروتنی، پرهیز از خودپسندی، بازسازی روانی، امید دادن، سکوت و رعایت اختصار، بیان دلایل. تقویت باورها را از جمله شرایط این فریضه الهی برشمرد.
مطهرپور یادآور شد: در امر به معروف هفت درصد واژه، 38 درصد لحن و 55 درصد عمل تاثیرگذار است و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر هزینه دارد که باید بهای آن را نیز پرداخت.
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان نیز در این همایش معروفات و منکرات را دارای شاخصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و اجرایی اعلام کرد .
علیرضا جوادی با اشاره به وجود بیش از 25 منکر سیاسی در جامعه گفت: نخستین منکر سیاسی ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس اسلامی است که دشمن تلاش زیادی دارد تا نظام جمهوری اسلامی را در جهان ناکارآمد جلوه دهد تا ازاین راه دین را از سیاست جدا کند . 
وی جدایی دین از سیاست، بی‌بندوباری خبری، زیر سئوال بردن جزئیات نظام و کل نظام جمهوری اسلامی، عدم بصیرت سیاسی، همسویی با دشمنان نظام جمهوری اسلامی، عدم زمان شناسی، عدم دید حکومتی در موضوعات و بی‌توجهی به رهنمودهای رهبری را از جمله منکرات سیاسی برشمرد. 
معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به انتخاب شهرستان کاشان به عنوان شهر پایلوت استان اصفهان در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: برای موفقیت در این طرح باید برنامه‌ریزی عملیاتی برای پرسنل و ارباب رجوع داشت و فقط به پوشش و حجاب اسلامی محدود نشود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان نیز در این همایش قوام و جوهره وجودی شریعت را امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد.
محمد رضوان‌نژاد با اشاره به سابقه طولانی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان کاشان افزود: 16 سال است تذکر لسانی در شهرستان کاشان به ویژه ایام تعطیلات نوروز در مراکز تفریحی و تاریخی شهرستان کاشان انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول