اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کرمان:

نشان اصالت مشوق تولید محصول با کیفیت است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: نشان اصالت می‌تواند انگیزه هنرمندان صنایع دستی را بیشتر و مشوق آن‌ها در تولید محصولات با کیفیت باشد.

نشان اصالت مشوق تولید محصول با کیفیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هادی ایرانمنش پیش از ظهر امروز در نخستین داوری نشان مرغوبیت آثار صنایع دستی با حضور مدیر‌کل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در حوزه صنایع دستی شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم و‌ این حوزه در زمینه توسعه و ترویج از سطح قابل توجهی برخوردار است.

وی تمهیدات اندیشیده شده مسئولان کشوری را در ارتباط با بیمه هنرمندان شایسته دانست و افزود: این فعالیت در استان کرمان در حال اجرا است.

ایرانمنش همچنین به نشان اصالت صنایع دستی در سطح ملی و بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: ایران در این زمینه از جایگاه خوبی بهره‌مند است.

وی عنوان کرد: امیدوارم با تلاش‌ها و زحمات دوستان در سطح کشور شاهد ارتقای حوزه صنایع دستی و رشته‌هایی باشیم که برای ما ارز‌آور است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: باید هنرمندان پیشکسوت و رشته‌هایی که در حال منسوخ شدن هستند، مورد توجه قرار داده و از آن‌ها حمایت کنیم.

ایرانمنش ابراز داشت: برای حفظ رشته‌های در حال منسوخ‌، روش‌های جدید آموزش را در دستور کار قرار دهیم که این کار از توان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خارج است و باید به صورت کشوری مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نشان اصالت می‌تواند انگیزه هنرمندان صنایع دستی را بیشتر و مشوق آن‌ها در تولید محصولات با کیفیت باشد.

ایرانمنش با اشاره به برگزاری نخستین داوری نشان مرغوبیت آثار صنایع دستی در این استان گفت: استمرار این جلسات مطمئنا به دریافت نشان بین‌المللی منتج می‌شود و جایگاه خود را در سطح جهانی به دست می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم پیشکسوتان صنایع دستی استان را به صورت معنوی مورد حمایت قرار دهیم و نام آن‌ها در کنار هنرمندان و مفاخر استان کرمان ثبت کنیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول