اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف روشنگری در مورد مسجد مقدس جمکران

مستند «مهر و ماه» از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران از تولید مستند «مهر و ماه» با موضوع امام خمینی(ره) و جمکران خبر داد.

مستند «مهر و ماه» از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد
ابراهیم صدوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین اهداف تولید این مستند پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تقارن نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و روشنگری در خصوص ارتباط و توجه بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به مسجد مقدس جمکران برآن شدیم تا مستندی را درارتباط با موضوع فوق تهیه کرده و از طریق رسانه‌هایی همچون صدا و سیما و اینترنت در معرض دید و قضاوت عموم قرار دهیم.

وی ادامه داد: این مستند با عنوان «مهر و ماه» در بخش‌های مختلف با موضوع تحقیقی شیخ سهیل اسعد، طلبه آرژانتینی که به واسطه عشق و علاقه به امام راحل(ره) مسلمان شده و در پی آن در ارتباط با حضرت امام خمینی(ره) و مسجد مقدس جمکران تحقیق می‌کند تولید شده است.

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران افزود: از بخش‌های مختلف این مستند 33 دقیقه‌ای می‌توان به بازسازی تاریخچه مسجد مقدس جمکران به استناد کتاب معتبر نجم الثاقب نوشته خاتم المحدثین حاج میرزا حسین نوری (ره)، مصاحبه با بزرگان و همراهان حضرت امام در تشرف به مسجد مقدس جمکران، رونمایی از اسناد ساواک در خصوص حضور حضرت امام در این مکان مقدس، همچنین اسناد صحیفه امام خمینی(ره) با محتوی توجه به این مکان شریف و بهره گیری از سخنان کارشناسان دینی و رسانه‌ای نام برد.

صدوقی خاطر نشان کرد: این برنامه قرار است در شب و روز ربیع الاول مصادف با 12و 13 بهمن ماه از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده و علاقمندان می‌توانند برای دریافت نسخه اینترنتی آن به وب سایت رسمی مسجد مقدس جمکران به آدرس www.jamkaran.ir  مراجعه کنند.

مسجد مقدس جمکران به فرموده مقام معظم رهبری پایگاه عظیم تشیع است و سالانه میلیون‌ها نفر از عاشقان امام زمان(عج) در این مکان حاضر می‌شوند و با حضرت ولی عصر(عج) تجدید عهد و پیمان می‌کنند.

این مسجد شریف امروزه به کانون گسترش فرهنگ غنی مهدویت تبدیل شده و از این رو مورد دشمنی دشمنان خارجی و داخلی قرار گرفته است.

یکی از شبهات مطرح شده در خصوص این مسجد، عدم اعتقاد امام خمینی(ره) به این مکان منتسب به امام زمان است که سهم زیادی از هجمه به این مسجد مقدس را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول