اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس:

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی ایران در نخجوان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در ماه جاری توسط این سازمان خبر داد.

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی ایران در نخجوان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در ماه جاری توسط این سازمان خبر داد.
صادق نجفی در دیدار با وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان گفت: این نمایشگاه با همراهی و مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همزمان با برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
وی، از ایجاد دانشگاه تک جنسیتی مخصوص بانوان در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا با 10 رشته به جذب دانشجویان زن از خارج و داخل کشور می‌پردازد که فضای مناسبی برای افزایش مراودات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه را فراهم می‌سازد. 
سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس گفت: آموزش عالی و جذب دانشجویان خارجی از اولویت‌های آموزشی سازمان منطقه آزاد ارس است و در همین راستا پردیس‌ها و دانشگاه‌های بین‌المللی از بهمن ماه سال ‌جاری دانشجویان خارج از کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا را پذیرش می‌کنند.
وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در نخجوان نیز در این دیدار، وجود توانایی‌های آموزش عالی و فناوری در منطقه آزاد ارس را موقعیت خوبی برای گسترش روابط فرهنگی و آموزش عالی عنوان کرد و گفت: برای تقویت این برنامه‌ها آماده میزبانی از منطقه آزاد ارس در نخجوان هستیم.
رضا متین، وجود پردیس‌ها و دانشگاه‌های بین‌المللی در منطقه آزاد ارس و ایجاد دانشگاه تک جنسیتی مخصوص بانوان را ظرفیتی ارزشمند و موقعیتی ناب برای گسترش ارتباطات با کشور همسایه دانست.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول