اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

فعالیت 115 واحد صنفی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی گفت: 115 هزار واحد صنفی در سراسر استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد نزدیک 54 درصد توزیعی و مابقی خدماتی و تولیدی هستند.

فعالیت 115 واحد صنفی در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی بازرگانی آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در نخستین همایش پیشگیری و آگاه‌سازی اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی شهرستان تبریز با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین شکاف در بخش اصناف استان کمبود آگاهی و مهارت است، اظهار داشت: در بحث تامین امنیت اصلی‌ترین و ظیفه بر عهده خود اصناف است که بتوانند از واحدهای صنفی خود با فراهم کردن ابزار تأمین‌کننده امنیتی حراست کنند و پلیس به‌عنوان یک ضابط قضایی تأمین‌کننده بخشی از امنیت است.

وی، با بیان لزوم آگاه‌سازی اصناف استان به خصوص تبریز به‌عنوان یکی کلانشهرهای از آخرین روش‌های پیشگیری از سرقت‌ها و جرایم گفت: نیروی انتظامی طی سال‌های گذشته برای واحدهای صنفی کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده بود و امسال نیز در دو مراحله با همکاری سازمان بازرگانی این دوره‌ها برگزار خواهد شد. 

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیش از 115 هزار واحد صنفی در سراسر استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد نزدیک 54 درصد توزیعی و مابقی خدماتی و تولیدی هستند.

کاهش 21 درصدی سرقت

مسعودخرم‌نیا فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش اظهار داشت: سرقت‌های صورت گرفته در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد کاهش داشته است و با آمارهای استخراج شده در مابقی سرقت‌ها 11 درصد سرقت‌ها از منازل، پنج درصد سرقت‌ها از واحدهای صنفی، پنج درصد از اماکن عمومی و خصوصی همچنین 48 درصد از وسایط نقلیه بوده است. 

وی، همکاری دو طرفه مردم به خصوص اصناف و پلیس را لازمه ایجاد امنیت در جامعه دانست و افزود: در کشور این همکاری به صورت مطلوبی وجود دارد و خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی نیز تعامل پلیس و مردم ملموس بوده و کاهش وقوع جرایم در استان نشان‌دهنده این امر است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول