اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی:

74 هزار واحد تولیدی کشور صنایع کوچک هستند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از مجموع 85 هزار واحد تولیدی کشور، 74 هزار واحد صنایع کوچک هستند.

74 هزار واحد تولیدی کشور صنایع کوچک هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان،علی نقی‌قدس با اشاره به اینکه از مجموع 85 هزار واحد تولیدی کشور، 74 هزار واحد صنایع کوچک هستند، اظهار داشت: صنایع کوچک سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد و اشتغال پایداری را به وجود می‌آورند.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک به واحدهایی گفته می‌شود که کمتر از 50 نفر اشتغال دارند، افزود: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور 27 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده که این واحدها زمینه اشتغال 570 هزار نفر را ایجاد کرده است.

نقی‌قدس تصریح کرد: صنایع کوچک به دلیل ویژگی خاصی که دارند در تمام دنیا از حمایت ویژه‌ای برخوردار هستند و از آنها به عنوان محرک اقتصاد هر کشوری یاد می‌شود.

وی بیان داشت: برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم شرایط و ویژگی خاصی وجود دارد به نحوی که 50 تا 60 درصد برای نوسازی به آنها یارانه داده می‌شود.

نقی‌قدس افزود: در این راستا همه بودجه‌های استانی شده و مدیران عامل شهرک‌های صنعتی هر استان، خود در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی ایران در مورد فعال‌سازی واحدهای تعطیل شده و واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود، فعالیت دارند، ابراز داشت: 500 واحد صنعتی در شش ماه سال جاری راه‌اندازی و مشکل آنها حل شده است.

وی ادامه داد: همچنین امکان‌سنجی طرح‌ها در استان‌ها در حال انجام است و سرمایه‌گذاران می‌توانند، طرح‌های مورد علاقه خود را پیدا و سپس سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: همچنین سایتی در کشور طراحی شده تا واحدهای تولیدی بتوانند محصولات خود را برای بازیابی و معرفی به روی سایت قرار دهند.

نقی‌قدس خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های لازم، ارتباط با دانشگاه‌ها و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی نیز از دیگر برنامه‌های سازمان شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت: در سال آینده نیز با پیگیری انجام شده یک ردیف بودجه‌ای ویژه برای خوشه‌های صنعتی در نظر گرفته شده است تا بتوان از برنامه خوشه‌ها حمایت کرد.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول