اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران محمودآباد خبر داد

20 درصد سهم ترویج فرهنگ ایثار در برنامه پنجم توسعه

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران محمودآباد با تاکید بر توسعه فرهنگی جامعه گفت: در برنامه پنجم توسعه 20 درصد سهم توسعه و ترویج فرهنگ ایثار در نظر گرفته شده است.

20 درصد سهم ترویج فرهنگ ایثار در برنامه پنجم توسعه
سید اسماعیل حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد با گرامیداشت ایام دهه انقلاب شکوهمند اسلامی بیان داشت: امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه و عالمانه خود و پشتیبانی مردم با بصیرت و ریختن خون هزاران شهید گلگون کفن توانستند کشور را از زیرسلطه طاغوتیان بیرون آوردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران محمودآباد تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب وجود ایرانی سراسر اسلامی را مایه شکست و سرافکندگی خود در دنیا می‌دانستند و از این رو دست به فتنه‌های مختلف در طول عمر انقلاب زدند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب فتنه‌های داخلی و ترورهای کور علیه بزرگان نظام را در دستور کار قرار دادند و بالاخره جنگ تمام عیار را بر ما تحمیل کردند و این در حالی بود که چیز زیادی از عمر انقلاب نگذشته بود و کارگزاران نظام در حال شکل ‌دهی به چارچوب آن بودند.

حسینی با اشاره به اینکه به ظاهر ما با عراق در جنگ بودیم، خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدانش با استفاده از نام عراق همه امکانات و تجهیزات نظامی را برای جنگ با ایران در اختیار صدام قرار دادند تا انقلاب را از بین ببرند، ولی موفق نشدند.

این مسئول اضافه کرد: با رشادت فرزندان غیور امام امت و تلاش جوانان جان بر کف تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد و شهدا و ایثارگران و بسیجیان اجازه ندادند که دشمن حتی یک وجب از خاک کشور را در دست بگیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران محمودآباد با اشاره به گرامیداشت رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در طول انقلاب تصریح کرد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در مجموعه شهرستان اجرایی می‌شود که بنیاد شهید نیز براساس وظیفه ذاتی خود در این برنامه‌ها نقش دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: دیدار از خانواده دو شهید دوران پیروزی انقلاب و سرکشی از سه جانباز این ایام از برنامه‌های این بنیاد در ایام دهه فجر است.

وی با اشاره به افتتاح سه پروژه در حال اجرای بنیاد شهید و امور ایثارگران در این ایام ابراز داشت: در شهرستان محمودآباد، 28 گلزار شهدا وجود دارد که ساماندهی و زیباسازی گلزار مطهر شهدا جزء این برنامه‌های در دست اجرا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران محمودآباد غبارروبی گلزار شهدای این شهر را همچون سال‌های گذشته از برنامه‌های ویژه و مهم این دهه دانست و گفت: کمترین کار در مقابل عظیم‌ترین ایثار آن خداجویان راه حق غبارروبی مزار آنها است که امیدواریم مردم قدردان ما مثل گذشته این امر را با شکوه هرچه بیشتر انجام دهند.

وی همچنین با ابراز گله‌مندی از اینکه همه گلزارهای شهدای شهرستان در این ایام غبارروبی نمی‌شوند از بخشداران خواست با هماهنگی دهیاران و شوراها در این مورد همت کنند تا این سنت در بین مردم رواج یابد.

حسینی برگزاری مسابقه فرهنگی قرآن و مسابقه ورزشی ویژه ایثارگران محمودآباد را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران محمودآباد متذکر شد: با توجه به اینکه در برنامه پنجم توسعه سهم 20 درصدی برای توسعه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار در نظر گرفته شده امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان درنظر داریم تابلوهایی مناسب در این مورد در محورها و ورودی‌های محمودآباد نصب کنیم.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول