اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

تجهیز 50 کتابخانه عمومی در زنجان به بخش ویژه کودک و نوجوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از تجهیز 50 باب کتابخانه عمومی به بخش ویژه کودک و نوجوان در سال جاری خبر داد.

تجهیز 50 کتابخانه عمومی در زنجان به بخش ویژه کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدربیع احمدخانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و کمیته نهضت مطالعه مفید با تبریک آغاز سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرحهای اداره کل در راستای ترویج این فرهنگ در چهار محور ارائه شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی از سوی کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: نخستین محور توسعه و ترویج کتابخوانی شامل 20 طرح است، که طرح‌های مختلفی را شامل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در دور چهارم سفر هیئت دولت به استان زنجان راه‌اندازی 12 باب کتابخانه عمومی استاندارد پیش‌بینی شده است، افزود:  تصویب این طرح در قالب برنامه‌های استان پیشنهاد می‌شود.

احمدخانی با اشاره به تجهیز 50 باب کتابخانه عمومی به بخش ویژه کودک و نوجوان در سال جاری، افزود: 15 باب کتابخانه عمومی روستایی تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از این کتابخانه‌ها همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسند، یادآور شد: این کتابخانه‌ها با استفاده از فضای مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کتابخانه شهرستان خدابنده بیان داشت: این کتابخانه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در فرهنگسرای اشراق این مجموعه افتتاح می‌شود.

وی از برگزاری 364 مسابقه از سوی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: 277 مسابقه آنلاین و 120 مسابقه مکتوب تا کنون برگزار شده است.

احمدخانی از اجرای 23 مسابقه در بهمن ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با همکاری اداره پست در مراکز آیسیتی کتابخانه راه‌اندازی می‌شود.

وی ایجاد کتابخانه‌های سیار را از اولویت‌های اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: یک دستگاه مینی‌بوس نیز از سوی فرمانداری یکی از شهرستان‌های استان به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اختصاص یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از تهیه بنر تبلیغاتی در سطح شهر با همکاری شهرداری زنجان و اعتبار ستاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همچنین نخستین مجمع خیرین کتابخانه ساز استان هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با مطلوب خواندن وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان بیان داشت: ایجاد شیفت شبانه و روزهای جمعه از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان است، که دستورالعمل‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در راه‌اندازی کتابخانه‌های نوع 724، 716 و 616 در استان اجرایی می‌شود.

احمدخانی از تشکیل ستاد پیک مهر و ایستگاه‌های مطالعاتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور این طرح‌ها با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای توجه بیشتر به امر کتابخوانی در کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 بیان داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه در راستای این سند انجام داده است.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول