اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

تحریم‌های غرب فرصتی برای قطع وابستگی ایران به نفت

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ملت و مسئولان ایرانی مصمم به تبدیل تهدید تحریم‌ها به فرصت و حرکت در مسیر قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی هستند.

تحریم‌های غرب فرصتی برای قطع وابستگی ایران به نفت

حسن غفوری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ملت ایران تبدیل تهدیدها به فرصت است و ما شاهد بودیم که طی سه دهه اخیر حتی جنگ را تبدیل به فرصتی برای خودکفایی و سازندگی کشور کردیم.

وی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران تحت فشارهای شدیدی بوده و همین کشورهای اروپایی در آن دوره حتی از فروش محصولات بی‌ارزش به ما خودداری می‌کردند.

نماینده مردم، تهران،‌ ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که آیا در چنین شرایطی ایران نتوانست در برابر تهدیدها و حملات نظامی دشمن مقاومت کند؟ گفت: پاسخ این سؤال را تاریخ به روشنی بیان و نتیجه هشت سال دفاع مقدس بسیاری از مسائل را مشخص کرده است.

غفوری‌فرد افزود: هنر انقلاب و هدایت‌های امام(ره) و رهبری معظم انقلاب این بوده و هست که از ملت ایران، مردمانی صبور و مقاوم در برابر مشکلات و سختی‌ها ساختند.

وی تاکید کرد: به طور قطع امروز نیز هم‌چون دوران دفاع مقدس ملت ایران با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب،‌ تهدیدهای سخت و تحریم‌های مختلف به ویژه در حوزه نفت را به فرصتی برای توسعه کشور تبدیل خواهند کرد.

* رهبری معظم‌ انقلاب سال‌ها پیش بر لزوم قطع وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید داشتند

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه باید چه اقداماتی برای خنثی‌سازی تحریم‌های اتحادیه اروپا انجام دهیم؟ گفت: مهم‌ترین کار ما باید این باشد که وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهیم.

غفوری‌فرد گفت: کشورهای غربی می‌دانند که بخش مهمی از بودجه ایران از طریق فروش نفت حاصل می‌شود و به همین دلیل خرید نفت از کشورمان را تحریم کرده‌اند.

وی با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبری معظم انقلاب مبنی بر قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی گفت: معظم‌له بارها فرمودند که نباید ایران اسلامی تنها به فروش نفت وابسته باشد و به همین دلیل بر لزوم جهاد علمی و اقتصادی در کشور تاکید داشته و دارند.

غفوری‌فرد تاکید کرد: به همین دلیل نخستین کار ما باید تلاش در حذف کامل وابستگی کشور به درآمدهای نفتی باشد.

وی افزود: تلاش‌های بسیاری در این زمینه طی سال‌های گذشته انجام شده و تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نیز باید فرصتی برای تحقق کامل برنامه‌های کشور در این زمینه باشد.

* باید در برابر تحریم‌های جدید بسیجی‌وار عمل کنیم

غفوری‌فرد تاکید کرد:‌ به طور قطع اگر هم‌چون دوران هشت سال دفاع مقدس متحد بوده و زیر پرچم ولایت حرکت کنیم،‌ از این مانع نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وی در پایان متذکر شد: راه مقابله با تحریم‌های اتحادیه اروپا و رسیدن به قطع کامل وابستگی به درآمدهای نفتی این است که همچون هشت سال دفاع مقدس بسیجی‌وار به جنگ تحریم‌ها برویم.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول