اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی انجام گرفت

رونمایی از کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری

خبرگزاری فارس: کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر امروز در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، چهار عنوان کتاب از مجموعه سیمرغ قصه‌های مردم ایران و دو عنوان کتاب با موضوع قصه‌گویی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.

هنر قصه‌گویی نوشته‌ علی خانجانی و جدیدترین مجلدات سیمرغ قصه‌های مردم ایران که توسط اسدالله شکرانه جمع‌آوری شده است، آثاری بودند که در این مراسم رونمایی شدند.

سیمرغ قصه‌‌های مردم ایران مجموعه قصه‌هایی به زبان، گویش و لهجه راویان بومی سرزمین پهناور ایران اسلامی است که گنجینه قصه‌های خود را به تناسب فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و تأثیرپذیری از محیط طبیعی و شرایط اقلیمی و نوع روایتی که سینه به سینه شنیده‌اند، نقل کرده‌اند.

این مجموعه، تلاشی در پاس‌داشت راویان بومی قصه‌های ایرانی و مربیان کانون است تا فرهنگ بومی و هویت سرزمین ایران بیش از پیش شناخته شود و قابلیت‌های گنجینه گویش‌های راویان قصه‌ها در گسترش فرهنگ قصه‌گویی در مراکز کانون و خانواده‌های علاقه‌مند به زبان و گویش و لهجه‌های ایران به چشم آید.

به همراه کتاب‌های این مجموعه لوح فشرده‌ای از مشخصات، تصویر و صدای راویان قصه‌ها و نیز بازگویی قصه‌ها به زبان و گویش بومی و فارسی توسط مربیان کانون ارائه شده است.

سال گذشته در مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بندرعباس، سه عنوان کتاب از استان یزد، فارس و گیلان رونمایی شد.

در این مراسم لوح تقدیری به سمانه خبیری به عنوان نخستین مربی کانون که کتابی از این مجموعه را تهیه کرده است، اهدا شد.

در این مراسم همچنین کیک پانزدهمین سال تولد جشنواره‌ قصه‌گویی با حضور مهمانان از جمله نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بریده شد.

پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی نهم بهمن ماه در ارومیه با معرفی قصه‌گویان برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول