اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار:

سبزوار 62 نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: شهرستان سبزوار 62 نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌کند.

سبزوار 62 نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدجواد ایزدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرستان دارای 2 هزار منبع آبی است که شامل: چاه‌های عمیق، قنوات، چشمه‌سارها و رودخانه‌ها است که حجم استحصالی آب کشاورزی آن 845 میلیون مترمکعب در هر سال است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: شهرستان سبزوار با 12 هزار و 459 کیلومترمربع وسعت، دارای چهار بخش، 14 دهستان، 264 روستا و بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد حدود 20 هزار نفر آن بهره‌بردار کشاورزی و دامپروری است.

وی سطح زیر کشت آبی این شهرستان را 80 هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: از این مقدار 65 هزار هکتار زراعی و 15 هزار هکتار نیز باغی است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار داشت: در سطح استان خراسان 80 نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌شود که از این تعداد، سبزوار 62 نوع محصول را به خود اختصاص داده است.

وی عمده محصولات این شهرستان را، گندم، جو، پنبه، پسته، انگور و بادام دانست و یادآور شد: سبزوار در تولید فلفل‌قرمز، پنبه و گیاهان‌دارویی نیز رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خاطرنشان کرد: در زمینه دامپروری نیز سبزوار دارای 21 هزار رأس دام سنگین، 350 هزار رأس دام سبک و ظرفیت مرغداری‌های سبزوار نیز در سال، 30 میلیون قطعه جوجه ریز است.

وی گفت: به لحاظ مرغداری رتبه اول استان را داریم چرا که 40 درصد گوشت مرغ استان و 15 درصد گوشت مرغ کشور را در سبزوار تامین می‌نماییم.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردابی به رتبه پنجم سبزوار در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه حدود 420 تن تولید سالانه این شهرستان است.

وی با بیان اینکه سالانه 50 هزار تن گوشت مرغ، 75 هزار تن شیر و 4 هزار تن تخم مرغ در سبزوار تولید می‌شود ادامه داد: تولید محصولات زراعی، باغی و دامی سبزوار در سال حدود 450 هزار تن است که قسمتی از آن در شهرستان و قسمتی نیز به سایر شهرستان‌های مجاور، استان و مرکز کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول